Ik ben momenteel bezig de vertaalde versie van het oorspronkelijke artikel van de speciale relativiteitstheorie door te worstelen. Misschien moet ik het twee keer lezen, dat zou kunnen, maar dan is het maar zo, ik heb het er meer dan voor over. Na de speciale relativiteitstheorie heb ik nog de vertaalde versie van de andere artikels van Albert Einstein uit 1905 (uit Annalen der Physik) in pdf, namelijk het artikel over het foto-elektrisch effect en het artikel over de Brownse beweging. Nadat ik deze drie artikels (alles samen minder dan 50 A4-pagina's) gelezen heb (hopelijk voor zeer binnenkort, en ik denk dat die kans groot is, aangezien ik vandaag al ga beginnen, en na vandaag nog vier dagen vakantie heb, waarin ik hier veel tijd in ga steken), zou ik graag andere artikels lezen, liefst over de kwantummechanica.
Heeft iemand tips voor zo'n artikels (liefst online downloadbaar, bvb. in een pdf, en liefst Nederlands, desnoods Engels) over kwantummechanica die te lezen zijn voor mij? Ik heb mijn vierde middelbaar met succes afgerond (Latijn-wiskunde, volgend jaar wetenschappen-wiskunde), en lees sinds april populair-wetenschappelijke boeken van bvb. Stephen Hawking en Brian Greene (mijn persoonlijke favorieten trouwens), en nu dus de speciale relativiteitstheorie, het foto-elektrisch effect en de Brownse beweging lezen (even ter info over mezelf, zodat jullie weten wat "te lezen voor mij" betekent). Liefst een link indien online downloadbaar, zo niet titel en auteur. Boeken mogen ook, en ook hier, titel en auteur.