Beste Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (en ook uberhaupt voor het eerst op een forum) dus vergeef me als ik deze vraag niet op de juiste plek stel....
Het volgende is het probleem; Na een verbouwing van 1,5 jaar moesten we een hoog maandbedrag gaan betalen. We hadden geen idee wat normaal was en betaalden gewoon braaf in de hoop dat als we zuinig zouden zijn we wel veel terug zouden krijgen.
We zijn toen inderdaad veel zuiniger met stroom omgegaan; maar 2x per week wassen en drogen, 2 uur per dag LED TV aan, max 4 uur per dag 2 computers aan, 1x per dag vaatwasser, nooit meer een spotje aan maar alleen de led verlichting en ter plekke 1 spaarschemerlamp, wel hebben we een magnetron, oven, afzuigkap, amerikaanse ijskast maar alles A+ en gloednieuwe apparatuur. We hebben absoluut geen bijzondere dingen zoals quoocker, sauna, elektr. vloerverwarming, elektr. boiler of zonnenbank!!
's Nachs gaat alles uit en van de stand by af. Alleen de Boretti ijskast en de electr. ventilatie blijft aan op de laagste stand en toch verbruiken we dan soms bijna 5 Khw.
Onlangs heb ik de Nuon gebeld om de meterstand door te geven en te vragen hoe we ervoor stonden. Ik dacht dat we wel heel veel terug zouden krijgen. Bleek dat we alleen maar meer zijn gaan verbruiken; gemiddeld 22 Khw per dag! Ik schrok me dood!!! Voor een gezin met twee volwassenen, 1 kleuter en 1 baby is dat echt belachelijk!
Nu houden we de meterstanden bij en;
overdag gemiddeld 17,5 KHW
's nachts gemiddeld 4,5 KHW
Onverklaarbaar!!!
We hebben wel getest en meter stopt wel netjes als we alle stoppen uit zetten. We gaan nu zo'n tussenmeter kopen en
apparatuur meten. Nuon en Liander hierover uiteraard gebeld en zij dreunen het standaard verhaal op.
Mijn man wil meter ook checken (het is een ATAG analoge meter uit 1988) maar er staat niet op hoeveel omwentelingen die moet maken voor 1 Khw, iemand een idee, kan op verzoek foto plaatsen van de meter?
Kan iemand mij helpen???
Ik kan zelf maar een paar dingen bedenken;
-Er liggen stroomkabels klaar in de tuin voor de tuinverlichting die ooit moet komen. Ze zijn ingepakt en elektricien zegt dat er geen stoom op staat. kunnen ze lekken als er toch stroom op staat? Ook zoveel als 5 KhW?
-Kan de meter defect zijn?
-Kan de Amerikaanse ijskast defect zijn en daardoor zoveel verbruiken?
-Kan mechanische ventilatie op de laagste stand zoveel verbruiken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!