Beste wetenschappers,
Afgelopen week heb ik een vraag gesteld over integratie en de bepaling van de inhoud van een kegel. Hier ben ik uit gekomen en is dus goed afgelopen.
Deze vraag heb ik gesteld om vervolgens van deze berekening een opdracht te maken voor een wiskunde po voor havo studenten. Ik heb echter feedback gehad van mijn docent en de opdracht is als volgt beoordeeld: De opdracht kan alleen goed of fout gerekend worden.
Maak een opdracht met open eind!
Nu vraag ik jullie om inspiratie, ik ben op zoek naar een wiskunde opdracht voor havo 5 leerlingen, het moet gaan over integratie. iemand een goed idee met open eind?
Zelf zat ik te denken aan het volgende:
Bepaal de inhoud van een bol. (de leerlingen moeten dan bijvoorbeeld een grafiek tekenen met een kwart cirkel, deze integreren, wentelen om de x of y as en vervolgens vermenigvuldigen met 2 voor een hele bol.)
Is dit een leuk idee of zal dit te simpel zijn of te gesloten?
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.
Markona12