emielzij
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 20:10

Afstand uit versnelling berekenen. probleem dat de vernselling 0 wordt als de snelheid constant is.

Hoi,

Ik wil de afgelegde afstand van een quadrocopter bepalen (dit is een soort helikopter met vier propellers).

Er is een versnellingsopnemer aanboord en een gyrometer. Maar om de afstand te berekenen heb ik niks aan de gyro.

Om de afstand te berekenen moet ik de versnelling twee keer integreren. Dit is opzicht te doen met een microcontroller door middel van timer interrupts. En dan de som nemen van het product van het product van de versnelling.

Het probleem is echter dat als er een constante snelheid bereikt wordt de versnelling 0 word. En dus ook mijn snelheid en afstand als ik dat ga berekenen. Maar in werkelijkheid is dit dus niet zo.

Hoe kan ik dit oplossen?
Gebruikersavatar
Xenion
Artikelen: 0
Berichten: 2.609
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 10:41

Re: Afstand uit versnelling berekenen. probleem dat de vernselling 0 wordt als de snelheid constant is.

Het probleem is echter dat als er een constante snelheid bereikt wordt de versnelling 0 word. En dus ook mijn snelheid en afstand als ik dat ga berekenen. Maar in werkelijkheid is dit dus niet zo.
Het hangt ervan af hoe je die zaken berekent. Als je het als volgt doet dan heb je dit probleem niet:

v = v_old + a*dt

Als a op een gegeven moment 0 wordt, dan zal de snelheid constant blijven.
emielzij
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 20:10

Re: Afstand uit versnelling berekenen. probleem dat de vernselling 0 wordt als de snelheid constant is.

He ja.

Ga het van de week, misschien vandaag nog proberen.

Bedankt!

Terug naar “Klassieke mechanica”