tomstein
Artikelen: 0

Wraak

laatst zat ik een film te kijken,

en daar had ik in de ondertiteling gelezen

"Wraak word het liefst koud geserveerd."

ik weet zelf niet wat daarmee word bedoeld,

maar ik denk zelf dat het betekend "zonder genade"

hier graag nog meer uitleg over. :roll:
Anonymous

Re: Wraak

Tis iig Kill Bill..

koud.. kil, luguber, zo zwaar mogelijke wraak.. misschien zo iets..?
Jan van de Velde
Moderator

Ik denk dat bedoeld wordt dat wraak pas werkelijk wraak is als het weloverwogen, met voorbedachte rade, in koelen bloede dus, wordt uitgevoerd. Anders zou je het misschien nog als een verdedigende reflex kunnen zien.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Anonymous

Ik denk dat bedoeld wordt dat wraak pas werkelijk wraak is als het weloverwogen, met voorbedachte rade, in koelen bloede dus, wordt uitgevoerd. Anders zou je het misschien nog als een verdedigende reflex kunnen zien.

Daarom heet het ook wraak ja :roll: Goed verklaring Jan!
tomstein

bedankt weet ik dat ook weer
Jan van de Velde
Moderator

tomstein schreef:
bedankt weet ik dat ook weer

tomstein, pas op, je weet het niet........Jij zegt nu dat je iets WEET, omdat je leest wat een ander (ikzelf in dit geval) DENKT..... kijk maar:
Ik denk dat bedoeld wordt dat

Da's best gevaarlijk....... nooit op één mening afgaan. Bedenk je dat er bergen onzin zwart op wit staan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Anonymous

Ik denk eerder dat ermee bedoeld werd dat hoe langer men wacht met de wraak uit te voeren, hoe verbitterd men wordt, hoe 'zaliger' de wraak wordt. Als een orgasme dat steeds maar wordt uitgesteld, het zal enkel in intensiteit toenemen. De vraag is natuurlijk om het citaat impliceert of het 'recept' eerst opgewarmd was. Indien niet, bedoelt het waarschijnlijk dat wraak net rauw en onvoorbereid moet zijn, wat me minder waarschijnlijk lijkt.

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”