Eerste bericht: WurM schreef:Nou ik heb me laatst toch wat gelezen en dat heeft wel een beetje betrekking op het idee van bevolkingsoverschot.
Ze willen in de toekomst Mars bewoonbaar gaan maken.
Ze willen eerst de atmosfeer volgooien met CO2 gas zodat er broeikaseffect optreedt. Hierdoor ontdooien de ijskappen en onstaan er zeeën enzo.
Dan willen ze een micro-organisme op de planeet gaan laten groeien waardoor er een eco-systeem gaat ontstaan, en na een versnelde "evolutie" willen ze de planeet bewoonbaar gaan maken.
heftig toch....
@WurM:Tweede bericht: Gideon schreef:klinkt inderdaad erg interessant! hoewel offtopic
maar ik denk dat er nog een aantal fundamentele problemen opdoemen, waaronder de lage zwaartekracht en de uitwerking hiervan op flora/fauna.
waar heb je die info vandaan,want hier wil ik wel meer van weten
Volgens mij was dat op Venus athans dat zag ik eens op de tv (over leven in de ruimte e.d.) Wouden ze een soort biologische bom ofzo maken die dan iets van regenwolken maakte ofzo (was lang geleden dat ik het zag namelijk)
iig ze (wouden) de omstandigheden zo maken dat er langzaam leven kon ontstaan, en als over een X aantal jaren er dan leven mogelijk was dat "Wij" er dan heen konden verhuizen.