Iedereen in de zorg weet het je bent tegen verplichten om je te laten inenten tegen HB. Dat is natuurlijk goed hoe maar risico's je beperkt des te beter.
Immer je werkt met medisch besmet materiaal.
Ik ga tijdens mijn stage en afstuderen werken in het AZG. Ik heb nu vandaag een prik opgehaald voor de vacinatie. Stelt niet veel voor moet ik zeggen.
De werking gaat als volgt.
Eerst wordt je ingespoten met een vaccin van de coating van het virus. Natuurlijk spuiten ze niet gelijk het virus in je lijf want dan ben je natuurlijk besmettelijk voor andere mensen. Het lichaam maakt dan binnen een aantal maanden antistoffen tegen deze eiwitten. Na een maand krijg je nog een injectie en dan word je later gecontroleerd op je titer. Dat wil zeggen ze controleren je bloed op antilichamen. Dit is in de grote lijnen een beschrijving hoe dat gaat.
I de toekomst wil men gebruik maken van recombinante virussen. Dat wil zeggen dat men een stukje DNA van schillende virussen in een standaard griep virus willen transformeren. Met het gevolg dat je gelijk een antistof maakt tegen het eiwit van de getransformeerde DNA stukken in het griep virus. Dit is nog toekomst muziek maar het geeft een idee hoe het er voorstaat.
Ik heb eigenlijk geen vragen over maar als iemand hier iets meer van wil weten moet hij maar ff reageren in dit topic.
MvG Ron