Waarom gebruik je MS vluchtige buffers (HAc; NH4+Ac) en bij NMR ACN. waarom kan je bij NMR geen Methanol gebruiken?
Jorim: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken.
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
Bij MS gebruik je vluchtige buffers omdat je ionen in een lage druk (bijna vacuum) op massa worden gescheiden. Eventueel oplosmiddel moet dus verwijderd worden; als je geen vluchtige buffers gebruikt gaan die interfereren in je massaspectrum.Waarom gebruik je MS vluchtige buffers (HAc; NH4+Ac)
Ik ben geen NMR expert, maar ik denk dat methanol een leuke NMR-piek geeft die op een vervelende shift staat.en bij NMR ACN. waarom kan je bij NMR geen Methanol gebruiken?
Dat kan wel hoor. Sterker nog het wordt in de organische chemie veel gebruikt voor NMR-analyse. Dan gaat het natuurlijk wel om gedeutereerde methanol (CD3OD).waarom kan je bij NMR geen Methanol gebruiken?
Maareh... als een molecuul symmetrisch is betekent dat toch niet meteen dat het geen NMR-signaal geeft??Tetrachloormethaan/etheen (weet niet meer welke) gebruikt men bij ons, omdat het symmetrisch is en geen pieken in de NMR achterlaat.
Gedeutereerd betekent enkel dat er zwaar waterstof in zit. Gedeutereerd tetrachloormethaan bestaat dus nietIk denk trouwens dat het tetrchloormethaan is wat gebruikt wordt. En dan hoogstwaarschijnlijk gedeutereerd.
zie blz 476 Skoog Holler & Nieman Fifth Edition. Hier hebben ze het over CDCl3.Ik denk trouwens dat het tetrchloormethaan is wat gebruikt wordt. En dan hoogstwaarschijnlijk gedeutereerd.
Gedeutereerd betekent enkel dat er zwaar waterstof in zit. Gedeutereerd tetrachloormethaan bestaat dus niet
Dat is gedeutereerd trichloormethaan. Tetrachloormethaan heeft als formule CCl4zie blz 476 Skoog Holler & Nieman Fifth Edition. Hier hebben ze het over CDCl3.