Ik heb een vraag.
Ben nu anderhalf jaar ziek. het begon met infecties die ineens niet meer over gingen. Zelfs niet met antibiotica. Ik had toen al een vrij logische gedachte:' er moet iets mis zijn met mijn immuunsysteem." Maar dit werd niet serieus genomen.
Het ging van kwaad van erger. Heb ook trouwens twee en half jaar met ontstoken kaak gelopen wat pas serieus genomen werd toen ik eiste dat er fotos gemaakt werden door tandarts Bleken 3 kiezen zo rot dat ze eruit moesten. Dit zal ook niet bevorderlijk zijn geweest voor immuunsysteem.
Ik ontwikkelde een chronisch vermoeidheidsyndroom maarrrr altijd als ik iets concreets laat aanpakken dat door behandelaars gevonden wordt, zoals een zenuw van autonome zenuwstelsel die klemzit laten bevrijden of een eiwitstofwisselingstoornis laten behandelen, dan knap ik helemaal op, dan voelt het of ik er voor 90% weer ben. Vervolgens krijg ik dan binnen een week een raar virus of infectie waardoor ik weer helemaal terug bij af ben. Dit gebeurt continu.
Het lijkt me dan ook bijna geen zin hebben om dingen aan te laten pakken voordat mijn verstoorde immuunsysteem weer op orde is.
Alleen heb ik geen idee wat er mis kan zijn aan dit immuunsysteem en hoe ik het kan laten verhelpen? Misschien wel raar dat ik de vraag hier stel maar ik ben ten einde raad en tot nu toe hebben artsen geen antwoord kunnen geven.
wat ook erg opvallend is bij mij is dat ik hyperallergies reageer op veel dingen die mijn lichaam niet kent. Als ik een medicijn/supplement probeer dat mij zou moeten helpen heb ik 75% kans dat ik er juist erg ziek van word, ook al staat er op de bijsluiter dat bijwerkingen niet bekend zijn of alleen in zeer sporadische gevallen voorkomen. Ik ben dan dus zo goed als altijd het zeer sporadische geval.
Bedankt voor het lezen en ik hoop heel erg dat iemand iets herkent in mijn situatie zodat ik weer een stap verder op het goede spoor terecht zou kunnen komen.
groetjes Anika