Hallo,
Ik werk op een lab waar diergeneesmiddelen geanalyseerd worden.
Nu hebben we de laatste tijd met sommige analyses een probleem. Als voorbeeld zal ik de analijse op tylosine noemen. (Dit zijn wel bestaande analyses die altijd perfect gewerkt hebben)
Je maakt een driepuntige ijklijn met een externe standaard. Dit gaat perfect. Je meet hierin een grondstof, dit gaat ook perfect. Dan ga je een eindprodukt meten , waarin ook nog andere stoffen zitten, en dan vind je een andere waarde die, in dit geval lager is als je verwacht op grond van wat erin is gedaan. De ph waardes van de stock (dit is de eerste oplossing van de poeders) van de standaard en de grondstof was ongeveer 6,8 . De stock van het eindproduct had een ph van 2,9 .
Als proefje heb ik nu de stockoplossing van de standaard aangezuurd tot ph = 2,9
en deze doorverdund en nu vind ik ook een lagere waarde.??????
Kan het zo zijn dat een bepaalde stof een andere absorptie coefficient heeft in een ander ph gebied. Hoe kan het zijn dat dit nog nooit problemen heeft opgeleverd en nu ineens wel??
Bij de analyse van trimethoprim vonden we in een hoog ph gebied een veel hogere waarde???
Wie zou hierin duidelijkheid kunnen verschaffen???
Wat kan er eventueel aan de hand zijn.??
Iemand die de OPLOSSING aan draagt mag rekenen op een beloning. 50,00