Beste medeforummers,
Ik zit normaal op het sterrenkunde forum, maar nu even een uitstapje hier naartoe.
Ik heb hier een aantal topics gelezen en wat me steeds weer opviel is dat mensen van verschillende religies elkaar nogal hard aanvallen op hun verschillende standpunten, en het daarbij soms niet erg vinden om elkaar te beledigen.
Volgens mij is het een kenmerk van religie dat je gelooft, en als je gelooft heb je een manier van denken om alleen de dingen aan te nemen uit je ''eigen'' Heilige Geschrift.
Persoonlijk ken ik alleen de bijbel. Maar volgens mij gaat voor meerdere geschriften/religies op, dat respect en naastenliefde belangrijke zaken zijn.
Om eerlijk te zien zie ik dat lang niet overal terug in de topics/discussies op dit forum. En dat weerhoud mij ervan om me in de discussies te mengen.
Naar mijn mening is het daarom veel beter als iedereen nou juist de nadruk op de overeenkomsten te leggen. Als door de eeuwen heen iedereen dat gedaan had, was de wereld toch een stuk vrediger? Net als de sfeer in sommige topics hier...
Hoe denken jullie hierover..