sophietje_CF
Artikelen: 0

Isoleren en labelen van antilichamen

Hoi allemaal,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je precies antilichamen kan isoleren (bijv. uit een muis) en hoe je deze dan vervolgens kan labelen?

Ik hoop maar dat iemand me kan helpen.... :oops:
Roy van Heesbeen

Re: Isoleren en labelen van antilichamen

Dit kun je doen met affiniteits chromatografie.Door je beads te coaten met antigenen.

Het labellen van antilichamen kan simpel weg door een conjugaat bij een antilichaam te mengen. Hierdoor ontstaan er bindingen tussen de twee molecullen.
biochemiefreak

Ten eerste als je een specifiek antilichaam wilt zuiveren moet je een antilichaams reactie in bijvoorbeeld een muis veroorzaken. Je wilt immers zoveel mogelijk antilichamen zuiveren uit een muis. Dit kan door een specifiek eiwit van een ander dier (voorbeeld geit of konijn) een aantal malen te injecteren en vervolgens het serum op te vangen en de geproduceerde antilichamen te scheiden. Dit kan met behulp van een selectieve FPLC of zoals hier boven beschreven affiniteitschomatografie.

MvG Ron
Roy van Heesbeen

Bij het isoleren heb geen monoklonaal antilichaam. Indien dat verreist is zul je dus eerst een cellijn moeten aanmaken die je monoklonale eiwitten produceerd.

Wat is eigenlijk precies je project want ik denk dat dit allemaal onmogelijk haalbaar is :oops:

Terug naar “Immunologie en microbiologie”