-Ki-
Artikelen: 0

Anti-epileptica

Ik ben niet 100% zeker op dit hier bijhoort, maar ik probeer het toch maar eens :p...

Ik neem sinds een jaar het medicijn Depakine (Chrono 500; een anit-epilepticum). Nu heb ik, toevallig of niet, ook sinds ongeveer een jaar een enorm vermindert zicht. Bovendien heb ik het gevoel dat ik het laatste jaar ook 'minder slim' ben dan vroeger... (vroeger had ik geregeld eens een geniaal idee om een bepaalde oefening op te lossen, en ik heb dit het laatste jaar amper nog gehad, nu je mss waren de oefeningen plots van een ander niveau, dat kan natuurlijk ook). Daarom deed ik wat opzoekwerk in op wikipedia staat dat elk anit-epilepticum op een of andere manier je hersencellen minder gevoelig moet maken. Ik weet te weinig over de werking van hersenen, maar ik hoopte dat een van de (bio-)chemisten hier mss een idee had of deze producten zo'n invloed kunnen hebben op je hersennen. (Het lijkt me wel mogelijk dat minder gevoelig zenuwcellen resulteren in minder scherp zicht.)

Dank bij voorbaat

Ki
jhullaert

Re: Anti-epileptica

Ik weet van een vriend die dit neemde tegen migraine dat dit sterk zijn bloed verdunde misschien dat dit er iets met te maken heeft. (Dat was bij hem dan ook wel de bedoeling waarschijnlijk) zijn hartslag bleef er ook ongelooflijk laag door. Na een zware looptest op school had hij nog steeds maar hartslag 60.
DrQuico

Re: Anti-epileptica

Volgens deze site kunnen de klachten die je hebt het gevolg zijn van het gebruik van Dekapine (less common side effects). Het lijkt me verstandig om te melden aan je behandelend arts dat je last hebt van deze bijwerkingen. Deze bijwerkingen staan immers onder het kopje 'raadpleeg een arts wanneer deze bijwerkingen zich voordoen')

Misschien is er een ander middel voorhanden waarbij je minder bijwerkingen ervaart.

Terug naar “Geneeskunde”