jonge
Artikelen: 0

melkzuur bereiding

Zelf wou ik thuis nog een proef doen met melkzuurbacteriën. ik wil melkzuur hebben voor het op smaak maken van wijn. Ik weet dat melkzuur te koop is bij de drogist maar deze is omdat er maar 8% in zit opgelost erg prijzig. Nu wil ik een melkzuur oplossing bereiden door deze bacteriën aan suikerwater toe te voegen. Nu wil ik weten welke eisen de lactobacillen aan de omgeving stellen. Deze bacteriën heb ik als tabletten bij de drogist gekocht. Het middel is om de darmflora te verbeteren. Is dit ook geschikt om suiker in zuur om te zetten zo ja wat is de idiale hoeveelheid mol/l water aan suiker.
ArcherBarry
Moderator
Artikelen: 0

Re: melkzuur bereiding

ik denk dat je met deze mannier niet echt aan je melkzuur kan komen. hier zijn een paar reden voor:

Melkzuurbacterien groeien tot een pH van 4 a 4,5 (hangt er een beetje van af), die 8% kan best wel zuurder zijn.

Maar een paar melkzuurbacterien zijn monometaboliten ofwel maken alleen melkzuur. veel melkzuurbacterien producierern ook andere stoffen als mierenzuur of slijm (yoghurt)

het enzymparket van deze jongens is vrij schraal en alles moet in hap klare brokken op hun bordje worden gelegt. hierdoor moet je oplossing preces goed van samenstelling zijn, inclusief de zouten.

er zullen gerust nog wel meer reden zijn om te zeggen dat je beter die 8% kan kopen maar die kan ik zo gou niet bedenken
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Terug naar “Immunologie en microbiologie”