Moderator: Rhiannon
Dat is juist het probleem, dat het aan de oppervlakte ligt. Jongeren gaan eerder een joint roken omdat het gedoogd is. Als we het echter tegengaan komt het in de onderwereld dat zal de prijs omhoog gooien en de actieradius verminderen. Ook zouden jongeren minder geneigd zijn om te gebruiken omdat het verboden is. Natuurlijk zijn er altijd mensen die de rand van het kunnen opzoeken, maar hoe het nu is verleggen we die grens alleen. Nu is de grens XTC. Ik heb liever dat de grens voor wiet ligt.Wat betreft gedoogbeleid, ik stel me op het standpunt dat je het toch niet tegenhoudt. Als je het gedoogt of legaliseert ligt het probleem in ieder geval aan de oppervlakte, ....
Ik ben nou juist van mening dat het tegendeel waar is. Alles wat ze niet mogen zijn ze geneigd leuk en spannend te vinden. En verder, aan wat verboden is hangt nou eenmaal een hoger prijskaartje. Als er meer te verdienen valt, komt er meer criminaliteit op af.Ook zouden jongeren minder geneigd zijn om te gebruiken omdat het verboden is.
Nooit een biertje gedronken?Harddrugs nooit gebruikt, dus ook niet echt een mening over..
Dat is zeker onjuist....En ratio is wat je kwijt raakt met verdovende middelen...
Voor de goede orde: alcohol is wel degelijk lichamelijk verslavend: tolerantie en ontwenningsverschijnselen, die in ernstige gevallen gevaarlijk kunnen zijn en ondersteunende medicatie vereisen.Alcohol en soft drugs zijn alleen geestelijk verslavend,
Alcohol IS een harddrug. Met alle gevaren vandien, vooral omdat het een maatschappelijk volledig geaccepteerde drug is....Hard drugs zijn toch wel ff een stuk gevaarlijker dan alcohol en soft drugs...Alcohol en soft drugs zijn alleen geestelijk verslavend...
Softdrugs zijn alleen verslavend voor mensen die daar gevoelig voor zijn.