PNCO
Artikelen: 0

Een positieve ontwikkeling in de wereld?

Wat mij ook deugd is de positieve ontwikkeling welke ik overal om mij heen aan het voelen/merken & ervaren ben. Ik studeer zelf in Wageningen en we hebben hier eens per jaar introductiedagen. Dit jaar heb ik toch wel erg veel leuke interessante nieuwe mensen geleerd, welke ook zeer veel bezig zijn met de belangrijke zaken in het leven. 2 daarvan zijn nu mijn (nieuwe) huisgenoten. Allebei heerlijk positief ingestelde mensen met elk natuurlijk ook hun "problemen". Ik heb zelf een hele interessante periode doorgemaakt met veel positieve ontwikkelingen. Zelf ben ik hierdoor veel sterker en zelfverzekerder in het leven gaan staan. Ook de omgeving reageert hier positief op en ontwikkelt vrolijk mee. Mijn gevoel zegt me dan ook dat er iets moois aan de hand is in de wereld. De Amerikanen lijken het toch niet zo eens te zijn met de oorlogszuchtige regering; dit stemt mij toch wel enigzins tevreden, hoewel die bizarre oorlog natuurlijk gewoon moet stoppen. Maar daar gaat het hier verder niet echt over. Zelf ben ik druk bezig zo veel mogelijk te discussiëren en te filosoferen en ik deel dan ook graag mijn blijde boodschap hier met eenieder!

Mijn vraag aan jullie is: zien jullie ook veel goede dingen en/of ontwikkelingen in jullie (al dan niet nabije) omgeving plaatsvinden? Mogen we weer spreken van hoop voor een vreedzame wereld?
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Hopper

Re: Een positieve ontwikkeling in de wereld?

Nee ik zie geen goede dingen of ontwikkelingen om me heen.

Idd een oorlogszuchtige regering, en als het stopt begint de ellende wel weer ergens anders. Vrede is een illusie dat nooit zal gebeuren.
PNCO

Hopper schreef:Nee ik zie geen goede dingen of ontwikkelingen om me heen.

Idd een oorlogszuchtige regering, en als het stopt begint de ellende wel weer ergens anders. Vrede is een illusie dat nooit zal gebeuren.

Als iedereen zo denkt, ja dan heb je gelijk.. :wink:
Hopper

dus ik heb gelijk? :roll:

Maar je mag blijven hopen natuurlijk, gezien de geschiedenis zie ik geen aanleiding tot hoop trouwens, ook niet waar je op naar zoek bent. Heb er al jaren naar gezocht maar het is niet te vinden :D de zoeker staat met de rug naar de waarheid toe trouwens, het is de zoektocht dat de waarheid tegenhoudt want je bent het al... het is als zoeken naar je bril terwijl je er door kijkt. er is niets te vinden en als je het vind is er niemand om het te ervaren, tenminste als ik denk wat je aan het zoeken bent :D
PNCO

Hopper schreef:dus ik heb gelijk? :roll:

Maar je mag blijven hopen natuurlijk, gezien de geschiedenis zie ik geen aanleiding tot hoop trouwens, ook niet waar je op naar zoek bent. Heb er al jaren naar gezocht maar het is niet te vinden :D de zoeker staat met de rug naar de waarheid toe trouwens, het is de zoektocht dat de waarheid tegenhoudt want je bent het al... het is als zoeken naar je bril terwijl je er door kijkt. er is niets te vinden en als je het vind is er niemand om het te ervaren, tenminste als ik denk wat je aan het zoeken bent   :D
Ik ben niet zo zeer op zoek hoor Hopper. Ik ben het helemaal met je eens dat de enige zoektocht van de mens zou moeten zijn: Te zoeken hoe men wordt, wat men is.

Ik zoek dan ook niets, ik ontwikkel en leer alleen. En ik merk dat om me heen veel mensen dezelfde ontwikkeling doormaken. Daar doelde ik eigenlijk op in mijn OP..
made in flanders

ik vind dat je volledig gelijk hebt PNCO. Soms als ik om me heen kijk. en ik zie die ongeloofelijke dingen rondom mij die de mens verwezelijkt heeft. Dan geloof ik wel dat de mens het eerste wezen zal zijn op de aarde dat erin slaagt met zijn slechte kanten te stoppen. want wij zijn de enigste soort die in staat is om te beseffen wat goed en kwaas is. en oké, we hebben al een heleboel dingen verkeerd gedaan. maar ik ben er van overtuigd dat we in de toekomst al onze fouten zullen goed maken.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
PNCO

ik vind dat je volledig gelijk hebt PNCO. Soms als ik om me heen kijk. en ik zie die ongeloofelijke dingen rondom mij die de mens verwezelijkt heeft. Dan geloof ik wel dat de mens het eerste wezen zal zijn op de aarde dat erin slaagt met zijn slechte kanten te stoppen. want wij zijn de enigste soort die in staat is om te beseffen wat goed en kwaas is. en oké, we hebben al een heleboel dingen verkeerd gedaan. maar ik ben er van overtuigd dat we in de toekomst al onze fouten zullen goed maken.
Succes met jouw zoektocht made in flanders :roll: Ook jij kunt nog voldoende groeien, en met jou de rest van de mensheid 8)

Greetz Pieter
made in flanders

Ik weet wel niet als het nog voor mijn generatie zal zijn, dat we een soort superwezen worden. alhoewel, als je soms ziet hoe snel de mens de laatste tijd wel niet evolueert...

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Hopper

Ik weet wel niet als het nog voor mijn generatie zal zijn, dat we een soort superwezen worden. alhoewel, als je soms ziet hoe snel de mens de laatste tijd wel niet evolueert...
:roll:
Hopper

Dan geloof ik wel dat de mens het eerste wezen zal zijn op de aarde dat erin slaagt met zijn slechte kanten te stoppen. want wij zijn de enigste soort die in staat is om te beseffen wat goed en kwaas is.

Dat is waar er zijn geen andere wezens op deze aarde die dit probleem hebben.
made in flanders

een beetje meer uitleg bij je reactie graag Hopper

Our team needs you!
Hopper

een beetje meer uitleg bij je reactie graag Hopper

Ik begrijp die opmerking over ons snel evolueren de laatste tijd niet.

Volgens mij staan we haast stil.
made in flanders

mijn laatste reactie was een beetje te laat.
Hopper schreef:made in flanders schreef:

Dan geloof ik wel dat de mens het eerste wezen zal zijn op de aarde dat erin slaagt met zijn slechte kanten te stoppen. want wij zijn de enigste soort die in staat is om te beseffen wat goed en kwaas is.

zie jij het besef tss goed en kwaad dan als een probleem?

Our team needs you!
Hopper

made in flanders schreef:mijn laatste reactie was een beetje te laat.
Hopper schreef:made in flanders schreef:

zie jij het besef tss goed en kwaad dan als een probleem?
Nee maar je implementeert dat andere wezens slechte kanten hebben, die hebben ze niet. Dus ze hebben geen problemen om op te lossen. Ze zijn zoals ze zijn, niet goed of slecht zoals wij alles eticketeren.
PNCO

Er bestaat wel een hogere keus, het hogere goed zo u wilt.. En daar wil ik heen.. en ga ik heen 8)

Terug naar “Filosofie”