In dramatische situaties mogen vrouwen en kinderen eerst. Biologisch kan ik mij hier iets bij voortellen, ethisch zou ik geen onderscheid willen maken tussen geslacht en leeftijd.
Hoe denk jij daar over?
Moderator: Rhiannon
en hier ben ik het niet mee eens ik denk dat kinderen nog steeds als bezit van de vrouw wordt gezien.man en kinderen worden als bezit van de ouders gezien.
Geslacht enigszins akkoord (als ze dan toch willen emanciperen... ) maar wat de leeftijd betreft zie ik wel mogelijk argumenten. Een kind van 12 heeft mogelijk nog meer dan 50 jaar te leven, een man (of vrouw, uiteraard) van 67 daarentegen...Bowie schreef:In dramatische situaties mogen vrouwen en kinderen eerst. Biologisch kan ik mij hier iets bij voortellen, ethisch zou ik geen onderscheid willen maken tussen geslacht en leeftijd.
Hoe denk jij daar over?
Wat doen vrouwen dan in het leger, waarom zouden vrouwen dan geen tweederangsburger zijn.Vrouwen zijn fysiek zwakker, dat is gewoon een feit.
Nu generaliseer je de kinderenDePurpereWolf schreef:Dat is juist het probleem van foutief generaliseren.
punt is dat je niet kunt zien aan het geslacht van het persoon of dat hij lang of niet lang kan watertrappelen.
Door te zeggen vrouwen en kinderen eerst generaliseer je dus elke vrouw dat ze niet water kunnen trappelen.
Wat ze moeten zeggen is: slechte watertrappelaars en kinderen eerst.
Wat ze moeten zeggen is: slechte watertrappelaars en kinderen eerst.
Gray schreef:Nu generaliseer je de kinderen
Miss kunnen die juist wel goed watertrappelen?