Miels
Beheer
Artikelen: 6

Wetenschapsforum Vernieuwd

Het afgelopen weekend is er hard gewerkt aan de vernieuwde versie van Wetenschapsforum. Zoals je ziet is het design volledig vernieuwd, maar daarnaast is ook alle inhoud van Chemieforum.nl opgenomen in Wetenschapsforum.

Helaas hebben we met meerdere grote tegenslagen temaken gekregen, waardoor het resultaat niet het niveau heeft dat we nastreven. We hadden de keuze om terug te gaan naar hoe alles was, of door te gaan met de huidige versie en dit de komende tijd uit te bouwen en te verbeteren. We hebben voor die laatste optie gekozen.

We begrijpen dat iedereen erg zal moeten wennen aan het nieuwe jasje, waarbij we hopen dat iedereen deze nieuwe versie ook een kans zal geven. Uiteraard zullen zaken anders werken dan in het verleden en gewenning zal tijd nodig hebben, maar we zijn ervan overtuigd dat we een goede basis hebben gelegd voor de toekomst!

Omdat er ongetwijfeld nog diverse zaken zijn die ons niet zijn opgevallen hebben we ook een zogenaamde bugtracker geimplementeerd. Als je fouten en/of onvolmaaktheden tegenkomt, kaart ze dan aub daar aan. Dan hebben we een goed overzicht van alles wat er nog te doen is. Alvast bedankt!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Jorim
Beheer
Artikelen: 0

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Een van grotere 'problemen' die Miels hierboven noemt betreft de Chemieforum.nl accounts. Onderstaande is dus alleen voor hen van toepassing. We hadden mooie samenvoeg-functionaliteit in de planning staan, maar hier zijn we niet aan toegekomen. Er kunnen zich voor voormalig Chemieforum.nl leden meerdere situaties voordoen:

Je had nog geen account op Wetenschapsforum
  1. je gebruikersnaam was nog beschikbaar op Wetenschapsforum

Er is niets aan de hand, je gebruikersnaam is overgezet naar Wetenschapsforum
  2. je gebruikersnaam was bezet, maar met hetzelfde e-mailadres als op CF

Ook dat is goed gegaan: je accounts zijn samengevoegd (en je kan inloggen met je Wetenschapsforum wachtwoord)
Je had wel een account op Wetenschapsforum
  1. Je gebruikte naam en/of e-mailadres verschilde en je naam was nog vrij

In deze situatie is er een nieuw account aangemaakt met je Chemieforum.nl-gebruikersnaam. Je hebt nu twee accounts.
  2. Je gebruikte naam en/of e-mailadres verschilde en je naam was bezet

Er is een account voor je aangemaakt met als achtervoegsel _CF. Was je gebruikersnaam op Chemieforum.nl bijv. Piet en was er reeds een Piet op Wetenschapsforum dan is je gebruikersnaam nu Piet_CF worden.
Er wordt functionaliteit ontwikkeld waarmee je meerdere accounts kan gaan samenvoegen en waarmee je je gebruikersnaam kan wijzigen als deze op _CF eindigt. We hopen deze functionaliteit zo snel mogelijk afgerond, getest en klaar voor gebruik te hebben.

Mocht je niet kunnen wachten totdat deze functionaliteit beschikbaar is maak dan een verzoekje aan in onze bugtracker (Onvolmaaktheden).

Edit

Het wijzigen van je op _CF eindigende gebruikersnaam kan nu hier!

En het samenvoegen van je Chemieforum.nl-account met je Wetenschapsforum-account kan nu hier!
Bartjes

Mooi dat het forum weer online is. :) Ik heb er alle vertrouwen in dat de nog resterende problemen ook goed gaan komen.
317070

Het ziet er erg slick uit. Ik heb alleen mijn bedenking bij de hoeveelheid ruimte die de topbars innemen. Op mijn netbook is mijn volledig scherm letterlijk topbar :D
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Miels
Beheer
Artikelen: 6

317070 schreef: zo 01 apr 2012, 22:17
Het ziet er erg slick uit. Ik heb alleen mijn bedenking bij de hoeveelheid ruimte die de topbars innemen. Op mijn netbook is mijn volledig scherm letterlijk topbar :D
Dat is 1 van de dingen die op het te-doen-lijstje staan!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Rhiannon
Moderator
Social:

Jullie hebben ongelooflijk veel werk verzet. De eerste indruk is 'fantastisch'. Ik ga er eens alles uitvogelen en daarna kom ik met een gewogener oordeel.
Contra principia negantem disputari non potest.
Benm

Zo.. dat ziet er fris en fruitig uit zeg!

Wel compleet anders qua layout, maar daar is wel aan te wennen denk ik :)
Victory through technology
Beryllium

Het ziet er erg mooi uit =D> !

Toch is er nog een onvolkomendheid m.b.t. de oude CF-accounts.

Zo had ik een WSF- èn een CF-account onder dezelfde naam. Ik kan niet inloggen met Beryllium_CF maar gewoon met Beryllium; en dan is het mijn CF-account dat ik krijg, zonder de _CF-toevoeging.

En waar is mijn mooie Beaker-avatar gebleven...?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
biochemiefreak

Ziet er prima uit hoor. Complimenten voor het vele werk dat jullie verricht hebben,
Waar is mijn mooie Hansenula polymorpha avatar van mij gebleven?

MvG Ron
Jurn

Beryllium schreef: ma 02 apr 2012, 07:30
Toch is er nog een onvolkomendheid m.b.t. de oude CF-accounts.

Zo had ik een WSF- èn een CF-account onder dezelfde naam. Ik kan niet inloggen met Beryllium_CF maar gewoon met Beryllium; en dan is het mijn CF-account dat ik krijg, zonder de _CF-toevoeging.

Sommige accounts, waar we van wisten dat ze dubbel waren (o.a. teamleden of grootverbruikers ;) ), zijn al gemerged tot 1 account.

Bij de samenvoeging zijn helaas de avatars van Chemieforum niet meegekomen, deze zal je dus zelf moeten plaatsen.
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
biochemiefreak

Via chemieforum.nl kom je alleen bij de scheikunde sectie. Dit vind ik wel een beetje een marger afspiegeling voor waar wij voor staan.

Kan dit niet wat breeder worden getrokken? Exacte wetenschap bijvoorbeeld.
Jorim
Beheer

biochemiefreak schreef: ma 02 apr 2012, 08:29
Via chemieforum.nl kom je alleen bij de scheikunde sectie. Dit vind ik wel een beetje een marger afspiegeling voor waar wij voor staan.

Kan dit niet wat breeder worden getrokken? Exacte wetenschap bijvoorbeeld.
Goed punt Ron, ik heb je suggestie doorgevoerd!
biochemiefreak

Mijn avatar heb ik terug. Hij gaf problemen met de link naar mijn webspace.

Ik heb hem nu als plaatje ingeladen en nu werkt hij wel. Misschien problemen met het plaatsen van een link als avatar?
Veertje

Ook bij vorige software overgangen waren er aanloop problemen en dat is volstrekt normaal. Het is onmogelijk om op alles te anticiperen. Zeker als een site regelmatig op specifieke gebruikerswensen wordt afgestemd krijg je altijd te maken met zaken die niet gelijk helemaal geimplementeerd kunnen worden in de nieuwe software. Het is tot nu toe altijd goed gekomen, dankzij het geweldige technische team dat achter de schermen bergen werk verzet. Goed dat er gekozen is voor doorgang, this is the way to go! :)

PS: Het helpt het technisch team enorm als commentaren en verzoeken inderdaad in de hierboven genoemde bugtracker worden geplaatst. Dat zorgt voor een goed overzicht waarmee het technisch team kan werken.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
anusthesist

De lay out is mooi stylish. Natuurlijk is het even wennen, maar goed werk verricht tot nog toe!

Als ik het WSF bezoek via mijn iPhone vallen me de volgende zaken echter op:

- Je wordt gevraagd direct in te loggen, dus het eerste dat je ziet is een inlogscherm.

- Sommige posts zijn in bold terwijl anderen dat niet zijn (terwijl op mijn PC alle posts in normaal lettertype zijn).

- Er is geen quotefunctie! Ik kan alleen replyen, maar niet quoten...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Terug naar “Forumnieuws”