Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik aan het experimenteren met een LaTeX omgeving op mijn PC zodat ik er mooi rapporten mee kan maken. Het 'scripten' heb ik helemaal onder de knie. Echter met de software heb ik nogal problemen.
Ik ben begonnen met WinEdt als "text editor", MiKTeX (inclusief alle packages, Yap, etc.) als "LaTeX implementatie" en GSview als programma om tussendoor mijn bestand te kunnen bekijken.
Voor WinEdt had ik een licentie liggen dus vandaar de keuze. Echter kon WinEdt helemaal niets herkennen (MiKTeX, Ghostscript/GSview, Yap, etc.) en kon ik hiermee dus niet aan de slag.
Na een beetje Googlen kwam ik bij het gratis WinShell uit die direct alles herkende [Yap (DVIView), MiKTeX, GSview, etc.]. Met F9 of via het menu kun je dan je LaTeX script via GSview previewen en eventueel als PDF opslaan. Na op een aantal foute knoppen gedrukt te hebben (denk ik) werkt het previewen via GSview niet meer. Ik kan wel nog DVIView kiezen om via Yap te previewen, maar die weergeeft het niet helemaal correct.
Dus ik vraag me af, wat is nou een "ideale" combinatie van software? Ik wil gewoon een editor hebben om mijn LaTeX script in te typen, een optie om snel mijn script te previewen en een makkelijke optie om er een mooie PDF file uit te laten rollen. MiKTeX leek me een prima implementatie maar kwa editor en preview/pdf opties zit ik nog een beetje vast.
Alvast bedankt!