Zéér vaak worden dergelijke topics gelockt omdat de standaardprocedures niet gevolgd werden.
Ik denk dat dit vaak gewoon komt omdat betrokkenen zich niet bewust zijn van deze procedure. En dat dit mogelijk voor hen ook ontmoedigend kan werken.
Ik besef best dat dit alles met de beste en terechte intenties gebeurt.
Aangezien die veel over eindwerken gaat met vaak interessante onderwerpen, en bovendien beantwoorden aan de intenties van een wetenschappelijk forum vraag ik mij af of hier geen duidelijk subforum kan voor gemaakt worden waardoor:
- Het duidelijker zichtbaar/herkenbaar blijft voor zowel bezoekers als mensen die een eindwerk maken.
. - Deze dingen makkelijker terug te vinden zijn.
. - En het ook duidelijker wordt of de resultaten van dit eindwerk hier nu wel of niet meegedeeld werden, direct of via links.
. - Een gelockte topic heeft altijd iets verwijtend/afwijzend zelfs al is het niet zo bedoeld en gebaseerd op een terechte procedure.
Ik denk dat dit vaak belangrijk genoeg is om dit in een eigen subforum te plaatsen, eerder dan dat dit tussen de massa verloren gaat.
Een onderscheid tussen de verschillende vakgebieden kan zolang de aantallen beperkt genoeg blijven gebeuren met TAGS zoals bijv. in het huiswerk- of rechtswetenschappensubforum.
Gewoon maar een ideetje.
Door de betere herkenbaarheid zou dit zelfs stimulerend/uitnodigend kunnen werken om WSF hier meer en gemakkelijker voor te gebruiken door studenten of onderzoekers.
Via stickies kan je nog steeds de regels en intenties duidelijk maken, eventueel, op welke manier ook, gekoppeld aan een check of goedkeuring ......
PS: als buitenstaander zou mij deze enqueteprocedure, zoals ze nu bestaat, mij ook niet opvallen. Ik denk dat hier meer mee te doen valt binnen het kader van een wetenschappelijk forum.