Met alle opwinding sinds de start van de LHC over het Higgs deeltje, ben ik me er
contextueel in gaan verdiepen.
Ik heb erg veel moeite om een bevredigende visualisatie te maken van het Higgs veld en ik vroeg mij af of de volgende een juiste was.
Het zou kunnen zijn dat de volgende visualisatie onzinnig is aangezien ik algemene relativiteit gebruik in mijn visualisatie, maar ik zie het als volgt.
(Zware) massa kromt de ruimte. Het Higgs- veld is overal in de ruimte uniform. Dit stel ik mij voor als dat de onderlinge afstand tussen individuele Higgs deeltjes overal gelijk is.
Nu, de kromming van de ruimte-tijd beschouw ik als een curve. De Higgs deeltjes hebben een gelijke onderlinge afstand tot elkaar.
Maar als er vanuit de curve in de ruimte-tijd een projectie wordt gemaakt op de horizontaal ( wat in mijn voorstelling de vrijwel euclidische ruimte is die wij waarnemen ), dan zullen wij opmerken dat vanuit ons euclidsch standpunt de dichtheid van de Higgs deeltjes in de buurt van een massa groter is dan verder weg van deze massa. Hiermee ontstaat het idee van inertie, en ook gelijk de verbinding tussen zware en trage massa.
Graag zou ik te horen krijgen op welke punten ik fout zit en eventueel wat een juiste visualisatie zou zijn.