Ik wil graag weten wat precies is zwaartekracht. Ik heb allerei formules op school gekregen. v.b. Fz=m*G met G=9.81
Kan iemand me uitleggen wat precies is zwarte kracht? waarom trekken twee massa elkaar aan?
alvast bedank
Moderator: physicalattraction
In de ruimtetijd theorie ( en ik denk dat je hier de algemene relativiteitstheorie met bedoelt) is er nergens sprake dat de tijd afhankelijk is van de ruimte. In deze theorie wordt enkel gesteld dat tijd evenzeer als dimensie ( en niet als parameter) moet gezien worden als de drie ruimte dimensies om de fysische wereld te beschrijven.Ik denk dat de ruimtetijd theorie fout is. Tijd is immers onafhankelijk van ruimte. er is geen verband tussen ruimte en tijd.
Ik denk dat weinig wetenschappers hier nog van overtuigd zijn heden ten dage. De relativiteitstheorie heeft de absolute tijd immers naar de prullenmand verwezen. Tijd is relatief en afhankelijk van de weg die je aflegt in de ruimtetijdIk denk dat tijd is absoluut en heeft geen einde of begin
nee, deze 'constante' hangt af van waar je je bevindt op aarde. (hier in onze streken is het inderdaad 9.81)g is toch altijd 9,81m/s^2?
nee, deze 'constante' hangt af van waar je je bevindt op aarde. (hier in onze streken is het inderdaad 9.81)Reinder schreef: g is toch altijd 9,81m/s^2?
T-reg schreef:nee, deze 'constante' hangt af van waar je je bevindt op aarde. (hier in onze streken is het inderdaad 9.81)Reinder schreef: g is toch altijd 9,81m/s^2?
En dat komt door het feit dat de aarde niet helemaal rond is en we dus op verschilende afstanden van de kern zitten?