Moderator: ArcherBarry
Besef je dat slechts 20% van de mensen in Nederland een opleiding gelijk aan HBO of hoger heeft? Het logisch nadenken gaat niet iedereen vanzelf af. Ik denk zelfs de meeste mensen niet. Ik zeg dus NIET dat je ALLEEN kan logisch nadenken als je hoger opgeleid bent.Het gaat hier puur om logisch nadenken
Vrij heftige uitspraak, lijkt wel of er emotie inzit. Afgezien van het feit dat ik daar niets over zeg (jij zegt het), zie ik het verband tussen de twee ook niet helemaal. Het is een uitspraak die ik voor het eerst hoor, oorlog voeren of niets doen. Lijkt me niet de meeste LOGISCHE conclusie. Maar dat is mijn logica. Het is natuurlijk wel zo dat oorlog veel innovaties voort heeft gebracht. In eerste instantie alleen op militair gebied, maar die toepassingen komen vanzelf door in de alledaagse dingen. Op dit moment op gebied van veiligheid in auto's, navigatiesystemen, nachtzicht, brandveiligheid, medicijnen, kleding, elektronica, geluidsbeheersing, rellen beheersing, etc. Daarnaast heeft de ruimtevaart een enorme boost gekregen door de koude oorlog. Zonder de koude oorlog hadden we nu naar alle waarschijnlijkheid geen ISS. Je kunt je afvragen hoe nodig dat nu is, maar dat konden we ons ook afvragen bij de uitvinding van de laser. Hij werd slechts gebouwd om te kijken of Einstein gelijk had. Dat had hij, en de toepassingen zijn nu legio. Maar dat heeft even op zich laten wachten.ik wordt schijtziek van mensen die in de veronderstelling zijn dat als er geen oorlog meer is dat we dan geen reet meer te doen hebben en de hele dag op ons gat zitten
Hoe sneu het ook is, mensen zitten niet alleen daar op te wachten. Juist de machtsuitspattingen van bepaalde personen en hun omgeving, in mijn optiek gedreven door hormonen, hebben ons gebracht waar we nu zijn. De muziek die jij luistert, kan je alleen maar luisteren doordat de techniek ons daar gebracht heeft.nog steeds zijn eigen mening hebben, kunst, wetenschap en filosofie zullen dan ruim baan hebben en je kunt nog steeds gewoon je eigen muziek luisteren
Ik nodig je uit met mijn buren te praten. Ik woon in een volkswijkje, wat heel gezellig is, maar de rede niet de boventoon voert. En training voor diegenen die het niet bergijpen is ook maar beperkt haalbaar. En wat doen we met degenen die het niet begrijpen. Ook na herhaaldelijk opnieuw uitleggen? Mensen die het niet kunnen begrijpen? Misschien moeten we de maatschappij dan onderverdelen in nivo's. Ieder nivo leggen we uit wat zij kunnen begrijpen. Daar is een leuk boek over geschreven; De dag der dagen, van Ira Levin....Ik denk dat die driften en lusten die de mens van nature heeft gewoon door middel van de menselijke rede gecontroleerd kunnen worden mits mensen daarin getraind worden als ze dat zelf niet begrijpen.
daar heb je een scheerapparaat voorMoet je het alleen wel zo kunnen afstellen dat je geen baard krijgt Dat heb ik er ook weer niet voor over namelijk