Zoals ik ooit op school heb geleerd zijn polariserende zonnebrillen om zo min mogelijk weerkaatsing en schittering binnen te laten omdat je als het ware de lichtstralen filtert. Als je 2 gepolariseerde glazen achter elkaar houdt waarvan een 90 graden gedraaid dan zie je niks meer. Weet iemand mij precies uit te leggen hoe dit werkt.
Daarbij vroeg ik me af of dit op dezelfde manier werkt bij bijvoorbeeld een polaroid foto, of polaroid filters voor je camera lens.
Ik vroeg ma af of gepolariseerd glas op een bepaalde manier wordt gemaakt en hoe?
En of er ook glasplaten van gepolariseerd materiaal worden gemaakt die je gewoon kan kopen? Of welk ander materiaal ik hiervoor in de plaats zou kunnen gebruiken?
Ik zou namelijk graag zelf een sculptuur maken van gepolariseerd glas waarbij je dus de helft van het glas 90 graden draaid, zodat als je met een polaroid bril naar het object zou kijken je dus 2 verschillende varianten kan zien doordat je de bril draait. (is dit uberhaupt mogelijk op een afstand?)
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!