Beste Deupie,
In de eerste plaats hartelijk dank voor je zeer uitgebreide uitleg.
Zo heb ik het in eerste instantie opgelost, door de amperes van de motorbeveiligingsschakelaar op te schroeven naar 1,4A. De motorbeveiligingsschakelaar stond op 1A en hierdoor klapte hij er steeds uit.Ik kan hem niet op 1,16A afstellen, op 1,3A klapt hij eruit. De reden dat ik de vraag op dit forum heb gezet is omdat ik dacht dat er iets meer aan de hand zou zijn. De volgende punten heb ik even doorgenomen en gecontroleerd.
- warmte van de pomp tijdens bedrijf
De pomp voelt koud aan doordat deze het de kouode vloeistof verpompt naar de diverse aircounits. Ik kan hier dus niets aan constateren.
2. krijgt de ventilator wel genoeg verse lucht (te dicht op een wand of iets dergelijks geplaatst)
Het is een DAB circulatiepomp, hier zit geen ventilator bij.
4. Controleer spanningsverlies per fase.
Geen spanningsverlies
6. controleer de lagers van de pomp en motor (schroevendraaier op de plaats van het lager plaatsen, oor tegen het handvat als het lager goed is hoor je hem haast niet anders herken je het zeker!) Vergeet niet dat een jaar bij continu bedrijf 8760 uur heeft en kleine motoren soms maar 8000 uur voor de lagers hebben bij max. omgevingstemperatuur van 40°C (zie type plaatje motor en handleidingen)
De lagers zijn in orde.