Valt me op vanaf verschillende systemen en netwerken: Als ik tijdens een bezoek aan wetenschapsforum voor het eerst WSF Café open, duurt dat ontzettend lang. Zojuist gemeten met Firebug: het eerste GET verzoek duurde ruim 21 seconden. Daarna was het wel binnen no-time geladen.
Open ik daarna binnen dezelfde sessie weer het café, dan is het ook gewoon snel.
Het gekke is: als ik tijdens het laden van WSF Café in een ander tabblad door andere forums/topics heen klik, dan gaat dat erg vlot. Het ligt dus niet aan de verbinding of drukte op de server. Het lijkt erop dat er één bepaalde query is die de boel ophoudt ofzo. Ik sla nu vaak preventief het café maar over, puur omdat ik geen zin heb om zo lang te wachten... Nu is het natuurlijk niet het belangrijkste forum van WSF, maar toch.
Ik heb dit gedrag ervaren over een KPN lijn, een Ziggo lijn, bekabeld/wifi, Win7 en Mint13, en verschillende fysieke apparaten. Lijkt me dus sterk dat het aan mijn lokale instellingen ligt. Zijn er meer die dit ervaren? Is er in de slow query log misschien iets te vinden?