Appie12345
Artikelen: 0

elektrotechniek omzetter/relais=lamp

Beste mensen,

In mijn huis heb ik 2 groepenkasten geinstalleerd 1 (groot) bestemd voor het hele huis en 2 groepenkast bestem voor de grage en ondergrondse kantoorruimte. deze 2 ede groepenkast is voorzien van 1 aardlek en 3 eindgroepen, bij deze 2 ede groepenkast wil ik dat op het moment dat een verbruiker stoom trekt of aan staat dat een signaal lampje in de woomkamer gaat branden. ik neem aan dat momenteel een bepaalde mA stroom loopt wegens de elektronische apparaten die standby staan, maar ik wil op het moement dat een lamp bijvoorbeeld aan gaat dat ook het signaal lampje in de woonkamer gaat branden . wie heeft een tip voor me? ik zit te denken aan iets die de stroom meet en indien deze stroom bijvoorbeeld boven de 0,3 mA is dat een vrij potentiale contact wordt gemaakt, vervolgs kan ik een relais mee bekrachtigen.
Benm
Artikelen: 0

Re: elektrotechniek omzetter/relais=lamp

An sich moet zoiets te bouwen zijn, eventueel contactloos, maar de vraag is een beetje wat je wilt detecteren.

Je spreekt over een lamp. Als dat een klein lampje is, of bijv een spaarlamp of ledlamp, dan is het stroomverbruik daarvan waarschijnlijk lager dan dat van standby staande computers, set-top boxen, wifi routers en dergelijke. Uiteraard komt het er wel bovenop, dus je zou eerst een limiet moeten bepalen wanneer je dat alarmlichtje wilt inschakelen.

Maar waar wil je het in de praktijk voor gebruiken? Detectie of er iemand bezig is in die ruimtes is op aanzienlijk eenvoudigere manieren mogelijk.
Victory through technology

Terug naar “Elektrotechniek”