Ook al zijn er verschillende soortgelijke topics over dit onderwerp, antwoord op mijn vraag kon ik niet terug vinden op internet en eerdere topics.
Ik heb een x aantal cellen in verschillende kolommen en rijen waar ik voorwaardelijke opmaak op wil toepassen.
Wat ik wil is het volgende:
ALS ‘vergelijking 1’ groter is dan 0,005 dan cel kleur oranje, als dit niet zo is dan ALS ‘vergelijking 2’ groter is dan 0,005 dan cel kleur groen, als beide niet voldoen dan behoud de cel zijn standaard opmaak. Beide vergelijkingen kunnen True zijn echter heeft de opmaak van vergelijking 1 voorrang. De vergelijkingen zijn per cel afhankelijk van de rij waar de cel in staat. De vergelijking heeft geen direct verband met de uitkomst van de formule die in de cel staat.
=IF(EXP(-A16/$C$9)>0,005;2;IF(EXP(-A16/$C$10)>0,005;1;0))
Zorgt ervoor dat ik een 2, 1 of 0 kan weergeven in andere cellen, dat werkt. Hoe ik vanaf dit punt verder moet weet ik niet. Belangrijk is wel dat elke rij een andere vergelijking heeft zie –A16/$C$9 en –A16/$C$10.
Je hoeft dit niet voor mij uit te werken als het heel complex wordt, vertel dan maar in welke richting ik moet zoeken en dan doe ik de uitwerking uiteraard gewoon zelf.