Sinds een paar maanden probeer ik een programma te ontwikkelen, in java, waarmee alle toernooiadministratie beheerd kan worden. (Dus wat zijn de tussenstanden, welke uitslag is er uit welke wedstrijd gekomen en gaat team X door naar de volgende ronde?) Ik begin klein en bouw dus steeds verder uit.
Inmiddels ben ik op een punt aangekomen dat ik graag alle wedstrijden binnen een poule zou willen genereren dmv een algoritme. Ik wil het nog even gewoon simpel houden, aantal teams bijvoorbeeld 6, veld hoeft niet benoemd te zijn, uit of thuis maakt me niet uit, iedereen 1 keer tegen elkaar, volgorde maakt me ook niet uit. Hier zijn al diverse topics over het maken van een wedstrijdschema en zie ik iedereen elkaar helpen, maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar een waterdicht algoritme.
Na wat zoeken op het internet ben ik hier een algoritme tegengekomen wat mij vrij waterdicht lijkt. Helaas begrijp vrij weinig van de wiskundige notaties die daar worden gebruikt en zeker niet genoeg om hier een algoritme van te schrijven voor java. Onderaan de pagina kan een klein programma gedownload worden waarvan ook de code ingezien kan worden. Echter is dit geschreven in een programmeer taal waarvan ik ook weinig tot niets begrijp. Kan iemand mij misschien helpen hiervan iets te begrijpen? Als dat lukt zal het algoritme herschrijven naar iets algemeners, zoals bijvoorbeeld een activiteitendiagram UML.
Ik hoop dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt!