Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
made in flanders
Artikelen: 0

mercurius en venus

Afbeelding

Dit is Mercurius, ik vroeg mij af waarom je daar langs boven precies twee blanke strepen hebt. het lijkt me heel sterk als net opdie plaats nergens een krater is.

Mijn vraag over Venus, ik heb vandaag ik mijn keuzevak, het heelal, gezien dat Venus in omgekeerde zin draait tegenover andere planeten. mijn vraag, zeer simpel, hoe komt dit?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Ger

Re: mercurius en venus

Voor allebei geldt dat ik dit eerder heb gehoord/gelezen. Ik weet echter niet meer waar het door veroorzaakt wordt. Ik heb het nog proberen op te zoeken in mijn boek "van supernova's tot zwarte gaten", maar die gaf ook geen antwoord. Ook wikipedia bleef in gebreke.

Dus ik ben benieuwd naar de antwoorden van de rest hier!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Roel

Ik denk dat dit een compositiefoto is van allemaal foto's (telkens van een klein deel van het oppervlak) gemaakt door een ruimtesonde in een baan om Mercurius. Ik denk dat die rare stukken gewoonweg nog niet in detail zijn gefotografeerd en dus laten ze die plek maar blank.

Je kunt Mercurius namelijk nooit zo gedetaileerd fotograferen met een telescoop, zelfs niet met de Hubble ruimtetelescoop.

En naar mijn mening draait Mercurius gewoon in dezelfde richting om de zon als alle andere planeten.
Afbeelding
luc1f3rz

Ik denk dat bedoeld word dat venus tegengesteld om zijn/haar as draait.

Een stukje knip en plak werk:

-----8<----------------

In het jonge zonnestelsel was het een roerige toestand en wellicht is de proto-Venus in botsing gekomen en evt. versmolten met een ander protoplanetair object waarbij het geheel de andere kant op is gaan draaien.

--------------------------
Betelgeuze

Mercurius is nog niet helemaal in kaart gebracht, vandaar het blanco gedeelte.

Zoals luc1f3rz zegt is Venus misschien ooit met een groot object in botsing geraakt. dat zien we vaak ook bij manen.
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²
Ger

Mercurius is nog niet helemaal in kaart gebracht, vandaar het blanco gedeelte.
Klopt, nu valt mijn kwartje weer :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
made in flanders

En waarom sturen ze sondes naar kometen of naar de maan om oude sondes te fotograferen maar onderzoeken ze niet verder mercurius?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Betelgeuze

Mercurius was al onderzocht en een komeet was nog niet onderzocht, ik denk dus dat het veel interessanter is een sonde naar een komeet te sturen! :wink:

Mercurius is trouwens niet zo makkelijk te bereiken en is veel minder interessant, het is eigenlijk gewoon een grote versie vaan onze maan en heeft zelfs geen maan, athmosfeer, geologische activiteiten,...

Het zou een zonde zijn om een dure sonde te sturen om gewoon kraters, kraters en nog eens kraters in kaart te brengen waarvan we er al 1000e hebben op Mercurius :wink: ... maar wees gerust er is ondertussen al een nieuwe sonde van ESA onderweg naar Mercurius. :wink:
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²
made in flanders

wel slim bekenen, bedankt!

Maar hoe zit dat nu met Venus, ik heb gehoord dat daar meerdere theorien rond zijn?

Our team needs you!

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”