Sjaak de Lange
Artikelen: 0

if then else icm tekst in excel

hallo,
ik ben nog niet heel ervaren met excel, ik heb een opzet gemaakt om  prijzen te berekenen, 2 verschillende cellen geven een uitkomst met tekst 'op aanvraag'  dmv een makro indien een produkt niet binnen de prijslijst valt door afwijkende afmeting, verder bevat de  cel met de prijs de melding 'minimale orderwaarde van 125 euro' ( dmv if then) indien het bedrag te laag is . Nu wil ik deze graag combineren, dus als er in een van de cellen 'op aanvraag' komt  te staan dat deze getoond word ipv minimale orderwaarde in de cel prijs, dus met een hogere prioriteit, indien deze waarde niet verschijnt in  de cellen dan moet de minimale orderwaarde wel getoond worden. Is hier een passend commando voor? Ik  zelf dacht dat het met een if then else wel moet lukken maar dat kan niet gecombineerd worden met tekst en verschillende cellen?
physicalattraction
Moderator

Re: if then else icm tekst in excel

Ik snap je opzet niet helemaal. Kun je het iets verduidelijken?

Zoals ik het nu begrijp moet een veld de tekst "Op aanvraag" hebben indien een ander veld (noem dit B1) ook de tekst "Op aanvraag" heeft, en anders moet dat veld de test "Minimale orderwaarde 125 euro" hebben. Klopt dit? In dat geval werkt het commando hieronder.

Code: Selecteer alles

=IF(B1="Op aanvraag"; B1; "Minimale orderwaarde 125 euro")
Sjaak de Lange

Hallo, sorry voor de late reactie, ja maar er zijn 2 velden die de tekst 'op aanvraag' kunnen hebben daarnaast is er een veld met de prijs, deze moet alleen de tekst 'minimale orderwaarde 125 euro' krijgen indien de andere 2 velden geen melding 'op aanvraag ' hebben. Dus eigenlijk zoek ik naar een if then else icm tekst, maar ik denk dat ik nu weet hie het moet zoals ik het in jouw commando zie
Sjaak de Lange

ik heb de volgende regel gebruikt maar krijg  een foutmelding;

=if(M3="op aanvraag"H3; "op aanvraag", IF(K3="op aanvraag"H3;"op aanvraag",ALS((N4<=125);" min order €125 indien voorraad";N4)))

heb ik een haakje teveel?
physicalattraction
Moderator

Ik weet niet wat H3 in je formule doet. Verder mix je komma's en puntkomma's en mix je Nederlands en Engels (ik weet niet of dit laatste erg is, maar het schept wel verwarring).
Raspoetin

Kun je het bestand niet uploaden? En als je dan duidelijk aangeeft wat er in welke cel, kolom of rij moet komen, dan heb je snel genoeg hulp. Nu is het een beetje gissen wat je bedoelt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Terug naar “Informatica en programmeren”