Beste forum leden,
Een CCD Camera kan je in het donker bijverlichten dmv infrarood (850nm). Dit werkt prima zoals verwacht. Echter hebben steeds meer CMOS camera's en zogenaamde IR Cut filter, die actief wordt vanaf 700nm. Resultaat is dat 97% van het infrarood licht eruit gefilterd wordt, wat resulteerd in te weinig belichting.
Heeft iemand op dit forum enig idee hoe deze filter werkt? Is dit een soort polarisatie filter die alles afketst behalve de "Rechtsstreekse" lichtstralen waardoor 3% nog wel doorkomt, of wordt dit gereflecteerd?
Indien dit gereflecteerd wordt door dit filter, zou het dan mogleijk zijn als de camera bijv een muur filmt, op deze muur zon zelfde filter the monteren waardoor het infrarood weer terug kaatst naar de camera toe, en vervolgens weer 3% doorlaat en de 97% reflecterd en dit net zo lang doet totdat bijna alles uiteindelijk toch de camera in komt?
Indien het gepolariseerd word, zou ik op deze leds een polarisatie filter (geschikt voor IR) kunnen monteren waardoor de camera het licht wel doorlaat?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk geformuleerd heb, alvast bedankt!