Opmerking moderator
Verplaatst naar studiekeuze aangezien het daar beter thuishoort.
Hm, sorry. Was even het studiekeuze platform vergeten.
Technische geneeskunde is opzich mogelijk. Het is ook een lotingsstudie, maar de kans dat je daar aangenomen wordt is stukken groter dan bij geneeskunde(vaak 150 aanmeldingen en 130 studieplaatsen). Ik weet alleen niet of het technische aspect van geneeskunde je aanstaat.
Hmm te snel gelezen.
Ik denk dat je dan dat Biomedische wetenschappen wel de meeste gelijkenissen vertoont met Geneeskunde.
Klopt. Persoonlijk heb ik niet zoveel met technische studies (d.w.z. technische natuurkunde of wiskundige vraagstukken oplossen). Eventueel is biologie een goed alternatief, ook al ben ik vooral geïnteresseerd in de medische biologie en genetica en niet in plantwetenschappen en ecologie.
Biomedische wetenschappen is geloof ik ook een lotingsstudie. Ook wel eentje met een grote kans ingeloot te worden, denk dat ze het vooral doen om te voorkomen dat uitgelote geneeskundestudenten hier een jaar gaat studeren en opnieuw loten.
Klopt, vroeger deden ontzettend veel geneeskundestudenten dat om het jaar daarop het alsnog te proberen en toch bezig te zijn met hun gewenste onderwerp. Helaas kan dat niet meer dit jaar.
Overigens noemen ze het nog een lotingsstudie, maar de loting is vanaf dit jaar volledig afgeschaft voor geneeskunde (en ik geloof ook voor biomedische wetenschappen). Die werken vanaf dit jaar 100% met decentrale selectie.