Moderator: physicalattraction
Opmerking moderator
Uitgaande dat subquark-deeltjes over massa zouden beschikken kom je snel tot deze conclusie, maar wat als deze niet over een massa beschikken. Hoe gaan we dan deze deeltjes waarnemen?Het idee van preonen ofwel rishonen is op zich leuk maar uit metingen blijkt dat quarks niet uit kleinere deeltjes bestaan :
http://www.astroblogs.nl/2010/10/25/cms-laat-zien-dat-quarks-geen-substructuur-hebben/
Ik zou eens zeggen, snel een subquark-theorie bestuderen, dan komen we hier later nog wel op terug.Vooralsnog voegt het idee van deze sub quark deeltjes nog niet zo veel toe.
Donkere materie KAN verklaar worden op verschillende manieren, daarom wil dit niet zeggen dat de huidige de enige juiste verklaring is.Donkere materie kan verklaard worden met een dubbel Higgsveld
Neutrino’s hebben een massa, die heel laag is, ikzelf heb ze berekend op ± 400 eV/c2 (maar daar is tekst en uitleg bij).sensor schreef:CMS kan ook neutrino's aantonen (weinig of geen massa).
Niet met je eens, massa bestaat uit energie. Als je deze massa volledig omzet naar energie, wat hou je dan over... “cosmic energy”? Misschien een idee voor de huidige theoretische wetenschap om eens energie te quantificeren tot pakketjes/deeltje? Dan kom je snel op een subquark-theorie zoals de QS.Of sub quarks deeltjes een massa hebben is niet zo van belang.
Dat is een vraag die ik mij dikwijls stel, zit de huidige wetenschap op de grens van het waarnemen van (massa)deeltjes? Is het mogelijk op één of andere manier rechtstreeks massaloze deeltjes waar te nemen? Hoe gaan we deze onrechtstreeks kunnen afleiden? Tijdlijk blijft dit bij een hypothetische/wiskundige constructie die heel interessante uitgangspunten heeft.De vraag is of er op welke wijze dan ook een spoor te vinden is van preonen of rishonen en het antwoord daarop is simpelweg nee.
Volledig met u eens!… in afwachting van…Het is natuurlijk mooie speculatie maar laten we eerst proberen wat meer te begrijpen van het Higgs deeltje.
descheleschilder schreef: Er is een manier om sporen van sub elektronen (zoals rishonen) te vinden, namelijk door aan te tonen dat het niet puntvormig is.