Beste forumleden, Mijn naam is Lars en ik ben 19 jaar oud en ook nieuw op dit forum.
Door een project op mijn stage heb ik inspiratie opgedaan om een machine te maken welke volledig automatisch cocktails/mixdrankjes kan maken.
De bedoeling is om dit d.m.v. kleppen te doen. ik wil echter gewoon drankflessen direct aan dit systeem kunnen koppelen. omdat de snelheid van verval kan variëren naarmate een fles leeg is of koolzuur bevat. ben ik van plan d.m.v. een compressor druk op deze flessen te zetten ( ook omdat zonder lucht aanvoer er geen vloeistof uit een fles kan komen terwijl hij ondersteboven aan een leiding vast zit ) .
Ik wil deze druk in principe instellen op 1 bar, ik weet echter niet wat de druk van een gesloten fles cola kan zijn aangezien ik wil voorkomen dat er vloeistof terug loopt in mijn luchtsysteem.
ik heb een tekening bijgevoegd ter illustratie van de installatie. dat ik de leidingen eens in de zoveel tijd moet reinigen spreekt voorzich.
maar de hoofd vraag is:
Hoeveel druk kan een petfles aan ( ik ga zeker niet hoger als 4 bar, dat haalt mijn compressor niet )
en hoeveel druk kan een glazen fles aan ( bijvoorbeeld smirnoff, of redlabel )
Vriendelijke groeten,
Lars Senft