Hahaha, ik zelf heb ook weinig bewondering, jammer, van de winter probeer ik van mijn vna een component analyzer te maken
met wat software en betere couplers, ingangen hadden eigenlijk zwevend moeten zijn, daar is wel een chip voor, grappig ding is dat trouwens....digitaal met condensator....
Zendamateurs, mischien dat ik een jongeren clubje begin maar anders kom ik daar steeds minder mischien, jammer. Ze vinden al die dingen al niet leuk weet je printer, cnc frees die andere meuk.
Jammer, ben verdrietig, echt.
Ja idd in de andere zin, niet magnetisch ja.
Geen drager, in een transistor en metalen kan een electron heel goed redelijk op zijn plaats blijven, maar licht en door vacuum das wel raar, mischien kunnen we iets leren van een zonnepaneel, ik kom erop terug
(Wat ook raar is, stel het zijn dan ff electronen, in een golf haha, een kleine golflengte gaat ergens makkelijker doorheen, das ook vreemd, (en denk niet licht xray infra ofzo want licht is een heel smal deel van het spectrum eigenlijk toch, je kan er ook niet veel mee dat bedoel ik, in electronica zin zoals magnetron denk ik anders, als kortsluiting en golflengte en de ruimte in de varraday kooi, snap je, de spanningen die dan ontstaan zijn wel uit te rekenen, maar je krijgt verschillende velden binnenin, het buitenveld denk ik en wat eventueel door de kooi uitgestraalt word ofzo denk ik.
Wat ik zelf raar vind(ja sampling scopen maar dat ben ik dan weer kwijt, over de interpolatie ineens een rare brainwave, weet niet meer haha) is dat eigenlijk de stijgtijd de frequentie is en niet de frequentie, denk aan een puls, halve sinus ofzo, dat bezit al de frequentie waarmee het uitgezonden is denk ik, en niet zozeer een complete sinus en resonerende(ringende) kringen als die stijgtijd linear is hoor je dat vast alleen op die frequentie, kan het zo testen was het niet dat ik aan het smoken ben in de auto, ben door vriend in elkaar geslagen... mafkees, goed, dan is vast een storende ontsteking verre van linear door de omvang ervan ofzo etc haha, ik hoop niet dat ik ooit in een diep gat val met deze dingen, tis wel leuk maar hou zelf ook niet zo van verzinnen of dat te horen eigenlijk, maar ik ga het wel meten lol, dan weet je eigenlijk nog weinig natuurkundigs over de ontvanger enzo, ik kan het al zien als ik een oscilloscope prog download met markers..... dat zou wel triest zijn toch
Weer naar binnen ha, pc met mint weer aan haha, is toch leuk, vergeet ook niet dat radiogolven er dorrheen gaan he, volgens mij staan frequentie en golfsterkte evenredig tegenover elkaar of zoiets, licht wil ook wel door lood heen haha.
Maar over een magnetron is ook veel raars de ronde als de moleculen trillen bij die frequentie ofzo, maar een grote golfsterkte kan daarvoor wel compenseren hoor..... tis waar het deeltje zich in de stilstaande golf bevind, je hebt ook lopende golven... hoe zou de voetprint van een golf zijn? eerst vet en dan steeds dunner.... of eerst een grote golfsterkte en later een steeds kleinere, wat een rare ketting van friemeltjes word dat dan, echt vaag, maar het straalt wel alle kanten op, tis toch wel een wolk ofzo denk ik afhankelijk van de antenne, insterkte wel geordend maar niet zozeer in verspreiding, je zou nog eerder denken dat het bijvoorbeeld wel atomen zijn maar dan met een vreemde slingering erin ofzo, bedoel ik mee zoiets zou nog wat meer verklaarbaar zijn want dan heb je meerdere assen/mogelijkheden tot rare venomenen huuuuh hoop dat je het volgt, denk vliegwiel met slingering erin ofzo, er zit wel een bepaalde orde in...