Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
MaseX
Artikelen: 0

Film Interstellar

Hallo Iedereen,

Ik vraag me af of er nog andere leden zijn die de film interstellar heb gezien.

Ik vind het een interessante film, maar de clue is best lastig.

Want het gaat dus blijkbaar om zwarte gaten, alleen snap ik het einde niet zo goed.
Heeft iemand deze film ook gezien en die wel goed heeft opgelet.
Anders moet ik nog maar een keer kijken, maar duurt zo lang!

Michel Uphoff
Moderator

Re: Film Interstellar

Er zijn nogal wat internet artikelen aan het einde van deze film gewijd. Google eens op "interstellar ending" of "interstellar tesseract".

Wat ik er van onthouden heb, belandt Cooper in een vijfdimensionale wereld, een omgeving waar zowel ruimte als tijd vrij door te reizen zijn; hier, daar, verleden, heden, toekomst. Volgens mij wordt dat verbeeld door die vreemde driedimensionale constructie waar Cooper ieder punt in ruimte en tijd vrij kan kiezen en de kamer met de boekenkast vele keren tegelijk ziet.

Dat dit wetenschappelijk bepaald geen stevige basis heeft moge duidelijk zijn ;) .
MaseX

Ah ja inderdaad!
Die boekenkast inderdaad, pas aan het einde snapte ik waarom die boeken gingen vallen.

Die Cooper in de andere dark side om zo maar te zeggen die probeerde zichzelf tegen te houden, vandaar ook die vallende boeken.

Ik vind zwarte gaten enorm interessant, vraag me af wanneer wetenschappers alles te weten komen over black holes!

Heb nog wat dingen goed te maken als ik terug in de tijd kon haha.
Hoe het ook moge zijn, wetenschappelijk niet correct, ik vind het verhaal zelf wel goed bedacht, je moet er maar opkomen.
Kijk je zelf ook vaak naar de programma's op Discovery/NGC Michel?

Of zit je in de boeken over kwantum mechanica!
darryl_m

Hoewel een groot deel van de film gebaseerd is op bestaande theorieën/feiten mmv Kip Thorne,
is dit op het einde minder/niet zo...

Ik had begrepen dat de filmmaker "maar" ergens voor heeft gekozen waar hij een "sluitend" geheel van kon maken.

Niemand weet namelijk hoe het eraan toe gaat in een zwarte gat.

Het is waarschijnlijk een singulariteit, maar hoe dat in werkelijkheid uitpakt???
Ger

darryl_m schreef: Hoewel een groot deel van de film gebaseerd is op bestaande theorieën/feiten mmv Kip Thorne,
is dit op het einde minder/niet zo...

Ik had begrepen dat de filmmaker "maar" ergens voor heeft gekozen waar hij een "sluitend" geheel van kon maken.
Dat gevoel had ik inderdaad ook: de film zit best goed in elkaar, maar aan het einde wisten ze niet goed hoe ze er een sluitend geheel van konden maken. Ben gelukkig dus niet de enige die er zo over denkt. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
MaseX

Misschien moet Spielberg maar eens zijn eigen versie gaan maken, zal een stuk spannender zijn.

Maar wel lastiger te begrijpen denk ik, zoals bij de meeste films van Spielberg.

Iemand al een topic gevonden over de missie naar Pluto?

Link misschien?

Bedoel dus de Lorri die nu foto's maakt van Pluto en verder reist naar de kuiper gordel.

Aha ik heb er een gevonden!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php/topic/17386-ruimtesonde-naar-pluto/#entry129254

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”