Hoi,
Ik moet voor Nederlands een paper schrijven over een wetenschappelijk onderwerp. Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikt onderwerp, aangezien ik er zelf ook nog wat uit wil leren.
Hebben jullie soms ideetjes?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Dacht dat dat wel vrij duidelijk was omdat ik het op dit forum plaats? Het onderwerp mag echt alles zijn dat hier eventueel zou passen, daarna zal ik wel kiezen welk onderwerp ik kies ^^waar liggen je interesses? wetenschap is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeel breed onderwerp
Daarom dat ik zei dat het onderwerp echt vanalles mag zijn, maar wel liefst concrete suggesties (bepaalde technologiën of ontdekkingen)Rifleman schreef:oke, wacht..
waar liggen je interesses? sterrenkunde en ruimtevaart zijn twee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ---- eeeele brede onderwerpen
exoplaneetjes klinkt leukRoodverschuivingen, de geschiedenis van de wet van Hubble, het uitdeiende heelal en de nieuwe theorien omtrend het steeds sneller uitdijende heelal (sinds 1998 bekend), Spectra en zonnen, de leeftijd temp en groote van zonnen bepalen, de nieuw gevonden exo-planeetjes en hun detectie methodieken (het wobbelen, de kleur verschuiving, het sterren lens effect en het lastig te zien donkerder worden van de ster als e planeet er langs gaat) enz. enz. enz.