Hallo allemaal, ik zit in een studiekeuze dilemma, hopelijk kan ik hier wat advies krijgen van mensen uit het werk- en/of studieveld. Ik studeer biomedische laboratoriumtechnologie / chemie (professionele bachelor (hogeschool) in Antwerpen), het eerste jaar is gemengd, vandaar dat ik beide richtingen noem. Ik moet nu een keuze maken waarin ik verder wil in het tweede jaar, maar ik twijfel ontzettend tussen twee richtingen:
- Professionele bachelor Biomedische laboratoriumtechnologie richting Farmaceutische en biologische laboratoriumtechnologie
- Professionele bachelor Chemie richting Biochemie
Ik vind én chemie leuk én microbiologie, werk wat ik later zou willen doen is zoiets als kwaliteitscontroles, microbiologie, R&D, dat soort dingen. Docenten 'zeggen' dat beide richtingen even veel kans op zulk soort werk geven, maar ik weet gewoon niet met welke van de twee ik beter af ben. Daarom mijn vraag, heeft iemand van jullie inzicht in deze richtingen? In welke van de twee zit het meeste perspectief, werkzekerheid? Dat mag overigens óf voor Nederland óf voor België gelden (ik ben namelijk Nederlandse en weet nu toch nog niet in welk land ik later ga werken). Of zijn hier mensen die één van deze twee studies heeft gevolgd, en zo ja, wat voor werk doe je nu? Kon je makkelijk werk vinden?
Merci alvast