Hallo allemaal,
Ik wil de ''streaming current value (SCV)'' meten om hiermee te bepalen of ik te veel of te weinig coagulant heb toegevoegd aan mijn oplossing waarbij neerslag vormt. Ik heb wat onderzoek gedaan naar het meetprincipe alleen kan ik niks vinden over hoe de meter zelf werkt. Ik heb naar handleidingen gezocht op het internet en we hebben ook geen papieren handleiding meer. Ik kan ook geen soortgelijke machine vinden.
Dit is het volgende wat ik weet over het apparaat:
Störstoff-Detektor; interfering substance
- Manufacturer: Kolb
- Type: 665 Dosimat Kolb-SSD-1000
- Building year: 1992
- ID number: Nr. 39 1.12.88
Ik heb een foto van het apparaat toegevoegd en daar kun je een kabel van de foto aflopen. Daaraan zitten 2 uiteinden, een rode en een zwarte (sorry ik ben even vergeten hoe deze ook al weer heten, je steekt ze meestal in een volt/amperemeter), die je ergens in moet steken om een waarde af te kunnen lezen (vermoed ik). Je kan al een waarde lezen op het kleine scherm zoals je kan zien in de foto. Ik dacht eerst dat deze waarde de ''streaming current value'' aangaf (wat misschien ook zo is), dus ik dacht dat ik de uiteinden nergens in hoefde te steken. Maar zodra deze een metalen oppervlak aanraken, dan wordt de waarde instabiel, dus deze hebben wel degelijk invloed op de meting.
Mijn vraag is dus, is de waarde die op het kleine scherm staat, de SCV en waar moeten de 2 uiteinden in?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Fabian Murre