Als ik het goed begrijp veroorzaakt massa vervorming van de zwaartekrachtsgolven?
Bij zwaartekracht denk ik aan aantrekkingskracht. Is dat correct?
Als een bal op een laken gelegd word, word het laken vervormd door het gewicht van de bal. Denk dit door in 3-D en ik krijg voor ogen een vervorming van de zwaartekrachtsgolven om het hele object heen, waardoor er een soort aura om een object komt.
Ik denk dat:
- de grootte van de aura (en grootte van de golven) afhangt van de aanwezige zwaartekracht rond het object en de massa om het object heen
- alle objecten met zwaartekracht samen de hele "oersoep" in beroering brengt. Een beetje als een wonderlijks stelsel van tandwielen waarbij elk wiel invloed heeft op het geheel
- er niet zoiets als "afstotingskracht" zou kunnen bestaan wat dan eigenlijk zwaartekracht zou absorberen?
- dat er geen vervorming is. Een bal in het water heeft het omringende water verplaatst
- alleen als de materie zich verplaatst zal er reuring van de zwaartekracht zijn en aangezien alles in het heelal zich verplaatst...
Als ik over bijv. relativiteitstheorie of zwaartekrachtsgolven nadenk bekruipt mij het gevoel dat het allemaal ergens niet klopt, maar ik vind het wel heel erg boeiend.
Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om met mij een partijtje te sparren want ik kan het niet uitstaan dat ik er geen grip op krijg.