Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
John57
Artikelen: 0

Hulp gevraagd.

Hallo beste allemaal,

als mijn bevindingen kloppen dan heb ik iets ontdekt wat volgens mij de wereld op z'n kop zou kunnen zetten.

Om na te kunnen gaan of dit ook zo is als ik denk heb ik de hulp nodig van iemand die wiskunde gestudeerd heeft op universitair niveau.

Deze persoon zou mij dan kunnen helpen om een of meerdere officiële stukken te schrijven en indienen bij de juiste instanties.

Verder vind ik het heel jammer dat ik hier niet verder op het ontdekte kan ingaan.
Dit houd voor mij in dat de persoon die mij wil helpen een betrouwbaar iemand dient te zijn.

Hopelijk woont die persoon in de buurt van Venray.

Alvast bedankt,

Groetjes,

John57

Marko

Re: Hulp gevraagd.

Juist ja. Dus het moet geheim blijven, maar uiteindelijk wil je het wel toevertrouwen aan iemand op basis van diens kwalificaties, terwijl je niet in staat bent om die kwalificaties daadwerkelijk op waarde te schatten.

Gedoemd te mislukken. 

Typ maar gewoon wat je denkt te hebben ontdekt. Wij zullen het niet verder vertellen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
John57

Hoi Marko,

Laten we maar eens aannemen dat ik een methode gevonden heb om twee met elkaar vermenigvuldigde priemgetallen weer uit elkaar te halen!!!!!  

Zo tevreden?
dirkwb

Kan je die methode beschrijven?
Quitters never win and winners never quit.
Michel Uphoff
Moderator

Dat lijkt mij heel moeilijk!

Kan je dan (zonder de methode te hoeven verraden) bijvoorbeeld beide priemgetallen geven die tezamen: 2.290.866.733 geven?

En welke priemgetallen geven vermenigvuldigd: 10.916.217.857 ?
John57

Ja dat kan ik.
Als je de methode zou kennen dan zeg je dat het juist heel simpel is.
Helaas moet ik dat handmatig doen en dat kan wel maar duurt me te lang en heb ik geen papier waar dit op zou passen.
Het is goed te doen als ik deze methode in een programma om zou kunnen zetten.

Helaas heb je me nog geen antwoord gegeven op mijn hulpvraag.

De methode is zelfs zover uit te breiden dat dat  dit ook werkt voor zeg maar even 500 priemgetallen of nog veel meer.
Marko

John57

Hoi Marko,

Sorry voor de wat harde verwoording van mijn reactie, maar als de vermenigvuldiging van twee grote priemgetallen wordt gebruikt door banken en soortgelijke organisaties, dan kun je wel begrijpen dat ik een beetje voorzichtig wil zijn.

Overigens een mooi site maar heb daar niet veel aan.
Safe
Pluimdrager

John57 schreef: Laten we maar eens aannemen dat ik een methode gevonden heb om twee met elkaar vermenigvuldigde priemgetallen weer uit elkaar te halen!!!!!  

Waarom ga je niet naar een (bekende) bank ...
Professor Puntje

Bedenk wel dat het  - in principe ! - helemaal niet moeilijk is om uit het product van twee priemgetallen die priemgetallen zelf weer terug te vinden. Maar het hele eiereneten is nu juist dat dat (met de bekende methoden) voor producten van grote priemgetallen gigantisch veel werk is. Je vondst is alleen interessant als jij het met veel minder werk klaarspeelt......
Th.B

Je maakt jezelf compleet belachelijk. Als je via dit forum zo'n oproep doet, denken wij meteen dat je gewoon een verdwaalde leek bent die denkt dat 'ie een tour de force teweeg heeft gebracht met een pen en een kladblokje.
Dit is wat er gaat gebeuren: je presenteert je methode of helemaal niet, waarmee de incorrectheid meteen al duidelijk is, of je presenteert hem wel, en andere forumleden zien dat je methode een van onderstaande eigenschappen heeft:
-hij is niet uniek, en daarmee ook niet sneller en dus niet interessant
-hij bevat een fout, waarna jij die vergeefs probeert te herstellen (zie hiervoor ook 'vijfdegraadsfunctie opgelost', dijk van een topic)
Marko

John57 schreef: Hoi Marko,

Sorry voor de wat harde verwoording van mijn reactie, maar als de vermenigvuldiging van twee grote priemgetallen wordt gebruikt door banken en soortgelijke organisaties, dan kun je wel begrijpen dat ik een beetje voorzichtig wil zijn.

Overigens een mooi site maar heb daar niet veel aan.

Het probleem is dat jij én niks wil zeggen over je methode én niet wil (of kunt) aantonen dat je een methode hebt. 
Die website heeft in ieder geval een methode, want die vindt de uitkomst voor de door Michel gevraagde getallen binnen een paar seconden. Dan blijft de vraag wat jouw methode beter maakt dan wat reeds bestaat; en is in ieder geval de vraag waarom banken zich zorgen zouden moeten maken.
Professor Puntje

Stel nu eens dat de topic starter inderdaad een methode heeft gevonden die sneller is dan alle reeds bekende methoden. Dan levert publicatie hier hem "eeuwige roem en eer" op, en zullen diverse instanties en bedrijven hem een goedbetaalde baan aanbieden. Dus waarom die geheimzinnigdoenerij?

Of is er in dat geval ook een patent  op aan te vragen? Hoe staat het eigenlijk met dergelijke wiskundige vondsten? Ik weet het niet, maar misschien een andere gebruiker wel?  
John57

Ik heb mijn ding nogmaals gecontroleerd en het werkt gewoon.

Vraag je zelf maar eens af wat de gevolgen zouden zijn als ik het hier zou publiceren en er zou misbruik plaats vinden..........

Uiteindelijk zijn we allemaal dan de klos want wij betalen de winst van de banken!!!
Jan van de Velde
Moderator

Opmerking moderator

Aangezien deze topic duidelijk geen wiskunde gaat opleveren kunnen we hem beter sluiten. Wie op John57's oorspronkelijke verzoek zou willen ingaan kan zulks via PB doen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Wiskunde”