Rhiannon schreef:
Ik weet niet hoe het zit met notaris worden, ik weet wel dat als men op bijvoorbeeld Schiphol wil gaan werken er een antecedentenonderzoek door o.a. de AIVD plaats vindt en inderdaad, als er dan huisgenoten of nabije familieleden een strafblad hebben, dan is het spijtig, maar dan gaat de baan aan je neus voorbij.
Er zal ongetwijfeld een antecedentenonderzoek plaatsvinden als men notaris wil worden, aangezien het hier om een openbaar ambt gaat, en daar zal dan het eigen verleden in ieder geval worden onderzocht. In hoeverre daar nabije gezins- en/of familieleden worden meegenomen, zou iemand die thans notaris is je ongetwijfeld kunnen vertellen.
Maar als dat het geval is waarom staat het dan niet op Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie website? En ik heb ze ook gebeld en ze zeiden dat ze daar nog nooit van gehoord hadden en dat naar hun weten alleen een verklaring van goed gedrag nodig was. Maar om nou 100% uit te sluiten durfden ze het ook niet te doen. Toen ik de notaristelefoon belde vond hij het een rare vraag en verwees me weer door naar de KNB(die ik dus als gebeld had).
Kan iemand hier een defenitieve antwoord op geven( misschien notarissen die lid zijn) of mij vertellen waar ik die definitieve antwoord wel vandaan kan halen?
alvast dank voor het meedenken
edit:
op deze site staat ook dat alleen een VOG nodig is, dat de persoon in kwestie van onbesproken gedrag moet zijn.
http://www.jurio.nl/opleidingen/opleiding-kandidaat-notaris/opleiding-notaris