Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
webertje
Artikelen: 0

Een goede goedkope rekenmachine

Ik heb nu een c6602, maar ik begin steeds vaker gebruik te maken van mijn buurman zijn TI-84.
Ik heb niet al te veel geld, maar weet iemand misschien een goede rekenmachine met een prijs kwaliteit verhouding?

-May the force be with you!
Marko

Re: Een goede goedkope rekenmachine

Deze:
Afbeelding

Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Yvan_be

Hangt ervan af wat die zoal moet kunnen, zeker?
Ik heb ongeveer een eeuw geleden een flink deel van het middelbaar (wel in volwassenenonderwijs) doorsparteld met een TI-81. Weinig toeters en bellen en dat was toen een behoorlijk duur machientje, maar elke cent meer dan waard: het wordt hier ook nu nog regelmatig gebruikt.
Een tweedehands TI-81 in goede staat moet je makkelijk kunnen vinden voor een € 20.
Kijk ook eens op: https://education.ti.com/nl/belgie/home
xansid

De fx-85de misschien?

Als je echt een grafische rekenmachine wil dan kan ik de casio fx9860 aanbevelen. Ik ben echt een fan van dit apparaat.
Ik gebruik hem al een jaar of 10 en gebruik zelfs de virtuele versie als ik op mijn computer iets wil uitrekenen.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu
jkien
Moderator

Als een smartphone is toegestaan is een geavanceerde calculator-app handig en gratis.
webertje

Een smartphone gebruiken is helaas verboden, maar de TI-81 en de fx9860 zijn besteld... ik ga nu nog even kijken welke ik in de toekomst ga gebruiken en welke ik terug ga sturen.
Iedereen heel erg bedankt!
-May the force be with you!
ArcherBarry
Moderator

Ik blijf bij een Casio FX-82 solar ( http://www.petdirect.nl/rekenmachine-casio-fx-82solar?dfw_tracker=4735-7910&gclid=CPHOz5ieps8CFesp0wodqdQEMQ )

oud relic uit mijn MAVO tijd, werkt nogsteeds 15 jaar later
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Wouter_Masselink

Ik neem aan dat dit specifiek voor een studie moet zijn? Veelal hebben ze specifieke restricties op welke je wel en niet mag gebruiken. Heb je een grafische rekenmachine nodig of niet? Als je een goedkope rekenmachine wilt hebben, neem gewoon elke willekeurige rekenmachine met redelijk formaat knoppen. Ze werken allemaal.
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Wiskunde”