Moderator: Rhiannon
Voor het voortbestaan van de mensheid is klonen zeer waarschijnlijk zinloos, inderdaad.De discussie over het wel of niet toestaan van het klonen van mensen is er een voor mensen die bang zijn om te sterven. Voor het voortbestaan van de mensheid is klonen zinloos.
jemig, zullen we de gehele gezondheidszorg dan maar afschaffen?Voor het voortbestaan van de mensheid is klonen zeer waarschijnlijk zinloos, inderdaad.
Onderzoek in kankerbestrijding is dit ook.
Graag zou ik dan ook argumenten zien waarom klonen verkeerd zou zijn.
Jezelf klonen met de illusie dat je dan voortleeft? mja zoiets heet overlevingsdrang zekerDe discussie over het wel of niet toestaan van het klonen van mensen is er een voor mensen die bang zijn om te sterven. Voor het voortbestaan van de mensheid is klonen zinloos.
Hoezo?Windsurfer schreef:jemig, zullen we de gehele gezondheidszorg dan maar afschaffen?Voor het voortbestaan van de mensheid is klonen zeer waarschijnlijk zinloos, inderdaad.
Onderzoek in kankerbestrijding is dit ook.
Graag zou ik dan ook argumenten zien waarom klonen verkeerd zou zijn.
wat een dooddoeners van jouw kant jdr...
iemand kwam met het argument van oude cellen, waarbij de kloon korter leeft,
Je hebt gelijk wat de argumentatie betreft. Klonen is zinloos voor het voortbestaan van de mensheid net als het doen van onderzoek naar kankerbestrijding. Ik vind het doen van onderzoek naar kankerbestrijding echter wel van belang voor de kwaliteit van leven van de mensheid. Het klonen van mensen zou in het bestrijden van ziektes ook een goede bijdrage kunnen leveren aan die kwaliteit. Ik vind het echter barbaars om daarvoor ander leven te misbruiken, zij het van dieren of van mensen. Mijn stelling is dan ook gefundeerd op het principiële standpunt elke vorm van leven te eren en te respecteren. M.a.w. als een mens toestaat dat een mens of dier (gekloond of niet) gebruikt wordt ten behoeve van de (medische) wetenschap dan zou het van weinig respect getuigen als hij zichzelf niet zou gebruiken als onderzoeksobject. Aangezien ik geen onderzoeksobject wil zijn, wil ik ook niet dat andere mensen of dieren dat voor mij zijn. Wat dat betreft zou ik liever willen sterven dan mijn leven te laten verlengen d.m.v. opoffering van ander leven.Graag zou ik dan ook argumenten zien waarom klonen verkeerd zou zijn.
Je hebt gelijk wat de argumentatie betreft. Klonen is zinloos voor het voortbestaan van de mensheid net als het doen van onderzoek naar kankerbestrijding. Ik vind het doen van onderzoek naar kankerbestrijding echter wel van belang voor de kwaliteit van leven van de mensheid. Het klonen van mensen zou in het bestrijden van ziektes ook een goede bijdrage kunnen leveren aan die kwaliteit. Ik vind het echter barbaars om daarvoor ander leven te misbruiken, zij het van dieren of van mensen. Mijn stelling is dan ook gefundeerd op het principiële standpunt elke vorm van leven te eren en te respecteren. M.a.w. als een mens toestaat dat een mens of dier (gekloond of niet) gebruikt wordt ten behoeve van de (medische) wetenschap dan zou het van weinig respect getuigen als hij zichzelf niet zou gebruiken als onderzoeksobject. Aangezien ik geen onderzoeksobject wil zijn, wil ik ook niet dat andere mensen of dieren dat voor mij zijn. Wat dat betreft zou ik liever willen sterven dan mijn leven te laten verlengen d.m.v. opoffering van ander leven.jdr schreef:Graag zou ik dan ook argumenten zien waarom klonen verkeerd zou zijn.
Ik heb inderdaad wel eens vaccins gekregen die misschien op dieren getest zijn. Maar de keus om gevaccineerd te worden was door mijn ouders gemaakt, aangezien ik nog kind was.kpil schreef:Vraagje: heb je ooit een griepvaccin gekregen ? Daarvoor zijn kippenembryo's gebruikt...
Is dit dan ook barbaars ? Vraag het ook eens aan de bejaarden in je buurt die dit vaccin soms nodig hebben om de winter door te komen...
Een naturalistische opvatting.Door de redenering 'voorkomen is beter dan genezen' wordt de mensheid zwak gemaakt, omdat ze daarmee weigert in te zien dat voor de ontwikkeling van de mensheid natuurlijke selectie het beste is. Kortom, als ik inzie dat mijn afweersysteem niet sterk genoeg meer is om een griep of andere ziekte te verslaan, dan zal ik erin berusten dat mijn tijd gekomen is zonder angst dat de mensheid zal ophouden te bestaan.
ik hoop voor je dat je die keuze nimmer hoeft te maken & als dat wel het geval zal zijn, dan wens ik je alvast veel sterkte, 't lijkt mij nl vreselijk om te weten dat ik dood ga.. (als er dan ook nog eens een oplossing tegen is.. dan zou ik die niet weigeren..)Jakobo Joesov schreef:*blablabla*
M.a.w. als een mens toestaat dat een mens of dier (gekloond of niet) gebruikt wordt ten behoeve van de (medische) wetenschap dan zou het van weinig respect getuigen als hij zichzelf niet zou gebruiken als onderzoeksobject.
je komt niet ver met je onderzoek als je er dood door gaat of ernstig ziek door wordt ^^
Aangezien ik geen onderzoeksobject wil zijn, wil ik ook niet dat andere mensen of dieren dat voor mij zijn. Wat dat betreft zou ik liever willen sterven dan mijn leven te laten verlengen d.m.v. opoffering van ander leven.
Wat dat betreft zou ik liever willen sterven dan mijn leven te laten verlengen d.m.v. opoffering van ander leven.
Dat getuigt inderdaad van weinig respect, helemaal eens.Mijn stelling is dan ook gefundeerd op het principiële standpunt elke vorm van leven te eren en te respecteren. M.a.w. als een mens toestaat dat een mens of dier (gekloond of niet) gebruikt wordt ten behoeve van de (medische) wetenschap dan zou het van weinig respect getuigen als hij zichzelf niet zou gebruiken als onderzoeksobject.