ESa
Artikelen: 0

Project idee verbeteren educatie: Feedback (kritiek) nodig

Hallo,

Mijn naam is Ekrem, ik ben een tweede jaars master student en op het moment heb ik een project idee waarvan ik niet weet of ik er mee moet doorzetten of niet. Ik hoop dan ook dat jullie er mogelijk kritiek op zouden kunnen geven? Docenten/studenten in mijn omgeving geven aan dat ze het zien zitten, ik weet echter niet of ze aardig doen of dat het echt een goed project is wat een bruikbaar product zal opleveren.

Het probleem:
Ik zelf als student zijnde heb vaak meegemaakt dat docenten "question assignments" geven waarvan van ons verwacht werd dat we vragen opsturen. Een goede vraag opsturen is niet altijd zo even makkelijk en vergt tijd, echter is er geen garantie dat er ook maar iets gedaan wordt met wat je instuurt. Er is geen beloning voor het insturen van goede vragen en er is geen negatieve uitkomst als je een slechte vraag bedenkt: Vaak kies je ervoor om maar een simpele vraag in te sturen.

Misgelopen potentie:
-       Voor leraren is het natuurlijk handig om te zien waar studenten interesse in hebben, wat ze niet begrijpen en om op een snelle wijze aan goede vragen te komen. Zo hoeven ze bijvoorbeeld geen oefententamens te maken als studenten zelf kwalitatieve vragen zouden insturen.
-       Voor studenten is het handig om oefen tentamens te hebben, en het bedenken van vragen zorgt ervoor dat je diep over het stof gaat nadenken wat voor beter begrip zorgt. Als er een belong in zou zitten voor goede vragen zouden ze hun cijfer kunnen opkrikken.

Mijn project idee:
Ik denk dat de reden waarom dit soort opdrachten niet goed lopen komt omdat er geen belong/extra punten aan verbonden zijn aan het insturen van goede vragen. De reden waarom dit er niet is lijkt me omdat leraren de tijd niet hebben voor het geven van cijfers voor vragen? Ik zit te denken aan een algoritme welk dit becijferen van vragen zou moeten vergemakkelijken/automatiseren.