Moderator: Rhiannon
Ik vind dat we dat als Nederland niet moeten accepteren. Het is aan de persoon zelf of hij de nationaliteit van zijn voorouders wil opgeven, niet aan het land waar die voorouders vandaan komen. Anders zouden Marokko en Turkije en nog wat landen nog eeuwenlang gezag kunnen uitoefenen op mensen in andere landen. Onwenselijk.Rhiannon schreef: Het is moeilijk, en in het geval van Marokko zelfs onmogelijk om die nationaliteit op te geven
klazon schreef: Ik vind dat we dat als Nederland niet moeten accepteren. Het is aan de persoon zelf of hij de nationaliteit van zijn voorouders wil opgeven, niet aan het land waar die voorouders vandaan komen. Anders zouden Marokko en Turkije en nog wat landen nog eeuwenlang gezag kunnen uitoefenen op mensen in andere landen. Onwenselijk.
anusthesist schreef: Rechtssysteem van Turkije?
Het recht van het land waarin je je bevindt ten tijde van een delict telt, niet van het land waar je vandaan komt.
Wat valt er wel of niet te accepteren? Wij hebben natuurlijk niets te zeggen over wetgeving in een ander land.Ik vind dat we dat als Nederland niet moeten accepteren.
Ger schreef: Wat valt er wel of niet te accepteren? Wij hebben natuurlijk niets te zeggen over wetgeving in een ander land.
Professor Puntje schreef: Stel dat iemand met de Nederlandse en Turkse nationaliteit in Nederland iets doet dat hier volstrekt legaal is maar in Turkije verboden. Wat gebeurt er dan als die persoon zich later (bijvoorbeeld voor een vakantie of bezoek aan familie) naar Turkije begeeft.
Hendrikus1 schreef:.
Stel iemand beledigt Erdogan hier in Nederland en reist dan naar Turkije, dan kan deze vervolgd worden ook al heeft Nederland dit nagelaten. Dit kan omdat de vrijheid van meningsuiting hier in Nederland anders is dan in Turkije, op het moment dat iemand dan in Turkije komt gelden de Turkse wetten.
Ger schreef: Wat valt er wel of niet te accepteren? Wij hebben natuurlijk niets te zeggen over wetgeving in een ander land.