Benm schreef:
..//.. dat zou voor bijvoorbeeld een werkplek onacceptabel zijn.
Ik vind drie verschillende tabellen aangaande maximale blootstellingsduur, en die worden geacht aan te duiden de maximale blootstellingsduur totdat er gehoorschade optreedt. Het gehoor trekt zich niks aan van de vraag of te hard geluid in de werk- of privésfeer optreedt.
Benm schreef:
Beroepsmatig of 2x per jaar je eigen tuin bijhouden zijn nogal een verschil, ook al maakt het ding evenveel lawaai.
zoals ook al zei, bij geregelde blootstelling wordt je sneller doof dan bij incidentele, zoals je door elke dag een euro te sparen ook eerder rijk bent dan wanneer je maar wekelijks een euro opzij legt, maar dat verklaart voor geen meter het bestaan van drie verschillende tabellen die ik eerder beschreef, bijvoorbeeld:
http://www.arbovakbase.nl/artikel/het-gehoor-en-de-invloed-van-geluid-op-de-mens-2137264.html
- arbovakbase 2083 keer bekeken
BINAS
- BINAS 2083 keer bekeken
geen van beide tabellen heeft het over bijkomende voorwaarden. Toch verschillen ze enorm.
Het is best mogelijk dat er van die bijkomende voorwaarden zijn, zodat je maximale blootstellingsduur per keer of per dag verhoogt indien je maar incidenteel blootstaat. Dat zou dan betekenen dat er om het zo te zeggen een soort van herstelperiode zou zijn, waarbij dan bij blootstelling nog voordat die herstelperiode voorbij is wél onherstelbare schade zou optreden. In dat geval ben ik dáárnaar op zoek. Want dat geeft dan mogelijk de verklaring voor die verschillen.