Gebajo
Artikelen: 0

Geschikt lager kiezen voor constructie

Goedemiddag allemaal,

Ik ben voor een bepaalde constructie op zoek naar een lager wat zowel radiale als axiale belastingen kan geleiden. Ik ben erop uitgekomen dat een tweerijige hoekcontactlager voor mij het meest geschikt is. Nu ben ik al flink aan het zoeken geweest en merk dat ''dynamische load ratings'' steeds gegeven worden, maar de maximale axiale belasting me onbekend blijft. Ik kom er maar niet uit waar ik precies de fout in ga en dit niet te weten kan komen.

Dit is het lager wat geschikt zal zijn qua radiale belasting: http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/self-aligning-ball-bearings/self-aligning-ball-bearings/index.html?designation=2207%20E-2RS1TN9&unit=metricUnit. Het lager moet een axiale belasting aankunnen van 10kN. 

Kan iemand me hierbij op weg helpen voor de juiste aanpak?

Alvast bedankt!
WillemHoog
Artikelen: 0

Re: Geschikt lager kiezen voor constructie

Hoi Gebajo,

Kijk eens naar taatslagers. dit zijn leger die alleen grote axiale krachten kunnen hebben.
Deze lagers worden vaak gecombineerd met normale kogellagers om zo als nog radiale krachten te kunnen opvangen.

Als je een aardig budget hebt en je hoeft maar in 1 richitng axiale krachten op te vangen kan je ook eens naar axiaal naaldlagers kijken.
Let op: deze kan je dus niet van twee kanten axiaal belasten.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Willem Hoogervorst

Terug naar “Klassieke mechanica”