als ik foto s zie van sterrenhopen ofmelkwegen enz.zie ik alleen maar sterren heeeel veeeel sterren maar volgens mij zijn er veel meer sterren dan planeten.
mijn tweede vraag is kan er leven voorkomen bij sterren of is dat alleen bij planeten?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
op sterren kan geen leven voorkomen omdat het een gloeiend hete gasbol isuniverese schreef:als ik foto s zie van sterrenhopen ofmelkwegen enz.zie ik alleen maar sterren heeeel veeeel sterren maar volgens mij zijn er veel meer sterren dan planeten.
mijn tweede vraag is kan er leven voorkomen bij sterren of is dat alleen bij planeten?
er zijn heus wel meer sterren als planeten dat weet ik 100% zekerhallo1979 schreef:Men weet niet waarvan er meer zijn. WE hebben meer sterren gezien dan planeten, maar dat is niet zo gek ze geven nu eenmaal meer licht.
Meer dan de helft van de sterren is een dubbelster en het is onwaarschijnlijk dat daar een planeet bij is. Maar om een ster kunnen meerdere planeten draaien. Ik denk dat er in totaal meer planeten zijn,,
ons zonnestelsel heeft 1 zon maar 9 planeten!
Als een ster beboren wordt dan moeten er haast ook wel planeten ontstaan. Planeten zijn toch een soort reststukken van de geboorte van een ster...hallo1979 schreef:Ja inderdaad een planeet is slecht gedefinieerd en er is een groot verschil tussen pluto en de andere acht. Maar buiten dat denk ik dat er nog meer planeten zijn dan sterren. Ze ontdekken nu aan de lopende band jupiter grootte planeten en er zijn er veel meer dan gedacht werd tot nu toe. Voorspellingen zeggen dat er veel meer kleinere planeten moeten zijn dan de grote als jupiter.
Het is een hele grove schatting hoor, zeker weet niemand het.
Even een grove schatting:
De helft van de sterren is dubbelster
de helft van de andere sterren heeft planeten
en wel gemiddeld vier.
Dus per vier sterren heeft 1 ster vier planeten
In deze schatting is het gelijk, maar dit is super grof. Zo is ongeveer 60% dubbelster en dat gemiddelde van 4 kan ook 5 zijn of 6 of 3 maar dat maakt wel uit voor waarvan er meer zijn!
Als een ster beboren wordt dan moeten er haast ook wel planeten ontstaan. Planeten zijn toch een soort reststukken van de geboorte van een ster...
rudeonline schreef:Als een ster beboren wordt dan moeten er haast ook wel planeten ontstaan. Planeten zijn toch een soort reststukken van de geboorte van een ster...
Volgens mij hoeft dat helemaal niet. Heb je ook bewijs voor deze stelling?
Zucht... maar jou lijken wel meer dingen "logisch" die ook totaal niet in overeenstemming zijn met experimentele resultaten... En wat jij hier zo "logisch" vind klopt volgens mij ook niet.Waar komen de planeten dan vandaan? Ze waren er in elk geval niet eerder als de zon..dus lijkt mij gewoon heel logisch dat wij een soort afgekoelde brokstukken van de zon zijn.